Senaste nytt

Hilton dubbla poäng och statusnätter i höst, 8 september till 31 december.

All-in

Medlem
Nja... det är ju en status match som det handlar om på den länk du angav iom att du erbjuds matcha status hos annan hotellkedja mot uppvisande av status/kort samt bevis på övernattning.
Hilton har även tidigare erbjudit Fast Track Challenge med 18 nätter inom 90 dagar så får du direkt Diamond, samma som Doctor-X skriver ovan.
Jag får försöka lite senare o se om en annan chat/support person kanske agerar annorlunda... HUACA..!
 

Protein48

Medlem
Tack men det är ju inte en status match jag vill göra utan en fast track challenge... tidigare i tråden så ser jag att det är några som har lyckats få till detta i combo med dubbla nätter etc.
Fler tips/idéer mottages med tacksamhet alt så blir det väl bara att försöka igen...
Som jag skrev tidigare så fick jag "ny chans" på en challenge efter att inte ha kunnat fullfölja den jag fick i vintras. Via mail till HiltonHonors fick jag challenge med kraven att bo återstående 12 nätter inom 90 dagar, vilket i praktiken innebar 6 nätter för Diamond. Väldigt generöst måste jag säga.

Då jag inte erhöll Diamond efter 6 nätter hörde jag av mig och fick till svar att jag redan haft challenge i år och måste därför vänta till nästa år.

Nytt mail och nytt svar. Jag hade bara bott 6 nätter och behövde således ytterligare 6 nätter.

Nytt mail (förklarade att det var kampanj dubbla nätter) och nytt svar. Bad om ursäkt och vips var jag Diamond.

Mitt tips är att prova igen. Får du en challenge, se till att spara mailet som visar på att du aktiverat en challenge.
 

Big Birger

Medlem
Hej!
Är det någon mer som har lyckats att aktivera en Diamond Fast Track Challenge via chatten...? Har försökt två gånger nu men för bara svar att det erbjudandet inte gäller nu. Tips..? Eller bara trägen vinner o köra på några gånger till..?
Jag hade inget bekymmer att dra igång en Diamond Fast Track Challenge via chatten. Är HHG. Vad jag förstår kan man inte matcha sig till Diamond, då de bara matchar till HHG.
 

All-in

Medlem
Jag är också HHG men efter ytterligare 2+2 försök med chatten så är det fortfarande tumme ner...
Sista vändan så blev jag hänvisad till customer eskalation team o har nu mailat dom för o se om det kan bli något den vägen... när bad du om en Challenge Big Birger?
 

Glenn E

Medlem
Nu har jag konfirmerat att dubbla nätter också gäller för lifetime Diamond på Hilton.
Jag kollade för några månader sedan hur jag låg till och har sedan dess bott 8 nätter varav 5 under dubbla nätter kampanjen och har blivit krediterad 13 lifetime nätter för detta.
 

TP12

Medlem
Jag är också HHG men efter ytterligare 2+2 försök med chatten så är det fortfarande tumme ner...
Sista vändan så blev jag hänvisad till customer eskalation team o har nu mailat dom för o se om det kan bli något den vägen... när bad du om en Challenge Big Birger?

Löste det sig för dig? Fick samma besked när jag försökte starta en challenge nyss.
 

M.K

Medlem
@Doctor-X Jag tror tyvärr dock inte att vi som redan har Guld får matcha från annan status till Diamond.

Citerar mitt inlägg från augusti. Jag håller med föregående medlemmars inlägg. Om någon med HHG ändå lyckats med challenge/fast track nyligen får Ni gärna skriva i tråden.
 

TP12

Medlem
Citerar mitt inlägg från augusti. Jag håller med föregående medlemmars inlägg. Om någon med HHG ändå lyckats med challenge/fast track nyligen får Ni gärna skriva i tråden.

Kändes som att de stramat upp, de hänvisade till dubbla nätter kampanjen istället.
 

Protein48

Medlem
Jag fick challenge, på något mirakulöst vis "återupptagen", efter min challenge i vintras, och var HHG innan detta. Som jag skrev tidigare i tråden så fick jag en challenge via mail, men som aldrig syntes någon annanstans på mitt konto.

När mina nätter var avklarade fick jag skriva till Hilton att jag ännu inte hade erhållit aktuell Diamond status och blev då först nekad men efter några vändor mail fick jag till slut svaret "I apologize for the inconvenience caused to you. Please be informed that our higher team has upgraded your tier to Diamond and you can now enjoy the Diamond benefits".
 
Toppen