Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Tostarp

Medlem
Tja, när jag bokade för ett par veckor sedan kostade en villa (2pax + extrabädd om man vill) ca SEK2000 per natt vilket är rena rånet jämfört med ordinarie pris. Tio nätter för 20.000 med all mat inkluderad är väldigt billigt....
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

Tostarp

Medlem
När man har villa så bor man på ett litet område bakom det det stora hotellkomplexet med egen lounge, 24h butler etc. 'Vanliga' hotellgäster har inget tillträde till detta område, men i motsats så har man själv tillträde till hela hotellområdet och kan gå till den 'vanliga exec-longen' om man vill.

Villorna har egen liten pool som är tillfyllest om man vill, men man kan alltså ge sig i väg till de stora poolerna om man vill.

I 'Villaområdet' finns också 2-rumsvillor samt en 3-rumsvilla. Prismässigt så är det inte lönt att hyra dessa då priset för tex en 2-rumsvilla är dubbelt så hög som en 1-rumsvilla. I detta fall är det alltså bekvämare att ha två villor isf en.
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

Maja

Medlem
Tja, när jag bokade för ett par veckor sedan kostade en villa (2pax + extrabädd om man vill) ca SEK2000 per natt vilket är rena rånet jämfört med ordinarie pris. Tio nätter för 20.000 med all mat inkluderad är väldigt billigt....
Kollade direkt när du skrev om detta sist och tyvärr är påsklovet eller sommaren inte alls samma prisbild. För mina datum är priset nästan det dubbla i jmf med ditt fynd. I den prisnivån så hade det inte varit något att tveka om. Önskar er en trevlig vistelse! :)
 

HMJ

Medlem
Tja, när jag bokade för ett par veckor sedan kostade en villa (2pax + extrabädd om man vill) ca SEK2000 per natt vilket är rena rånet jämfört med ordinarie pris. Tio nätter för 20.000 med all mat inkluderad är väldigt billigt....
Får man fråga ungefär vilka datum du hittade dessa rates? Var ju väldigt bra rate!
 

Tostarp

Medlem
Var via en kampanj som Hilton hade att om man bokade innan 1/9 så hade man full ångerrätt till 24h innan ankomst.
Normalt pris på en villa ligger på SEK 4000-5000, men när jag bokade låg allt tom April 2021 mellan 1900-2200, vilket jag tyckte var extremt billigt.

Om vi på något vis inte kommer iväg valda datum i Mars så är det ju bara att boka av utan kostnad...
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

HMJ

Medlem
Var via en kampanj som Hilton hade att om man bokade innan 1/9 så hade man full ångerrätt till 24h innan ankomst.
Normalt pris på en villa ligger på SEK 4000-5000, men när jag bokade låg allt tom April 2021 mellan 1900-2200, vilket jag tyckte var extremt billigt.

Om vi på något vis inte kommer iväg valda datum i Mars så är det ju bara att boka av utan kostnad...
Tack, hittade samma priser jag också nu. Frågan är om man kan resa till Bali under den tiden... :oops:
 

Tostarp

Medlem
Fick avboka min vistelse på Hilton Bali som skulle ägt rum nu i Mars då det bara är att inse fakta. Ändrat till ny bokning 10 dagar Jan 2022.

Vill dock bumpa tråden igen då priserna på rummen ligger på en mycket bra rate under hela 2021 (och även in i 2022). Mellan SEK 2500-3000 för 'King Executive Villa' är mycket prisvärt.
 

Maja

Medlem
Fick avboka min vistelse på Hilton Bali som skulle ägt rum nu i Mars då det bara är att inse fakta. Ändrat till ny bokning 10 dagar Jan 2022.

Vill dock bumpa tråden igen då priserna på rummen ligger på en mycket bra rate under hela 2021 (och även in i 2022). Mellan SEK 2500-3000 för 'King Executive Villa' är mycket prisvärt.
Har du en poängbokning (flyg) ditt som du har bokat om nu också? Fick du isf betala det högre poängpriset till Bali?
 

Rickard_O

Medlem
Fick avboka min vistelse på Hilton Bali som skulle ägt rum nu i Mars då det bara är att inse fakta. Ändrat till ny bokning 10 dagar Jan 2022.

Vill dock bumpa tråden igen då priserna på rummen ligger på en mycket bra rate under hela 2021 (och även in i 2022). Mellan SEK 2500-3000 för 'King Executive Villa' är mycket prisvärt.
Hade tänkt boka en villa i höst också, kikade samma datum som jag kollat tidigare och gått från 2490:-/natten till 3034:-
Nu känner man sig bra dum som inte bara bokade direkt utan skulle hålla på och larva sig och planera...
 

Tostarp

Medlem
@Maja: Jag hade en bokad plats med Turkish och har medvetet inte bokat av denna då både poäng/voucher/poängantal isåfall skulle bränna inne/ändras. Jag har tjuvhållit och väntat på att Turkish skulle kasta in handduken och att jag därmed skulle hamna i bättre förhandlingsposition och kunna 'flytta fram' resan rakt av utan tjafs. Och mycket riktigt så fick jag i natt ett meddelande av både SAS och Turkish att jag skulle kontakta dom inom fem dagar för att boka om resan. Så jag ska kontakta dom idag eller imorgon och se vad jag lyckas åstadkomma :)

@Rickard_O: Jag har som jag skrivit bott i en av villorna flera ggr och tycker fortfarande att 3000 är mycket prisvärt med tanke på vad man får. Normalpris ligger ju någonstans 5000-6000. Man kan dock komma ner till ca 2500 men då är det 'prepaid' och jag är inte riktigt beredd att ta den risken. Samtidigt kan det om man tar 'normalbokning/avbokningsbar' också innebära en valutarisk som kan göra mycket om man bokar ett år framåt. Den enda nackdelen jag tycker med Bali (jämfört med tex Conrad Koh Samui) är att Indonesien vad jag vet inte har telefonavtal med tex telia och det kan bli mycket dyrt att ringa. Ja det finns Skype, WhatsApp och allehanda appar, men det är förvånansvärt många samtal som kommer till en som man måste ta och med 15-20 spänn i minuten blir det fort mycket dyrt...
 
Toppen