Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Maja

Medlem
Vet inte, men gissar att det nog inte är ovanligt att få uppgradering på Hilton, tror inte de har en "no-lounge policy".
Fördelen med Conrad är att det finns lite liv på gatan utanför.
Om det är ok att skippa stranden (som inte är fantastisk nånstans) några dagar kan du ju bo "gratis" för poäng på Garden Inn och åka in till Kuta o se livet på stan.
Jag kan vara hur länge som helst på ett ställe, men vanligt folk är nog nöjda med en vecka på Conrad. Har ni 7 dagar så hade jag hellre gjort 7 eller 5+2 snarare än 3+2+2 om man säger så.

Alternativet med någon natt på HGI och uppleva Kuta kan absolut vara ett alternativ. Får dock boka två rum á 5000 poäng då familjerummen går loss på 25.000 poäng.

Siktar på 7 dagar på Conrad isf är mer min melodi än 2 nätter här och 2 nätter där. Vill hinna landa lite och tror att vi alla är i behov av en längre sammanhängande slapparsemester.

Frukosten riktigt dålig på Conrad både i restaurangen och loungen medans frukosten på Hilton är bland de bättre jag ätit.
Klarade mig väldigt lätt på Frukost + Afternoon tea och Maten på kvällen på Hilton. Så var det inte på Conrad och servicen i Loungen var så pass dålig att man i princip måste beställa dubbelt hela tiden.

Kan tänka mig att bo på båda hotellen men i mitt tycke är Hilton servicemässigt och frsmförallt frukostmässigt ett väldigt mycket bättre alternativ =)

Vad var det som gjorde att du tyckte att frukosten var så dålig på Conrad? Och vad hade Hilton som gjorde den som bland de bättre du har ätit?
 

jerixon

Medlem
Jag och frugan som är riktig frukostnörd tycker det var extremr skillnad.
Hilton bali mkt att välja på och otroligt bra kvalitet och Conrad Bali rak motsats. Hade 5 nätter på varje i Augusti förra året

Alternativet med någon natt på HGI och uppleva Kuta kan absolut vara ett alternativ. Får dock boka två rum á 5000 poäng då familjerummen går loss på 25.000 poäng.

Siktar på 7 dagar på Conrad isf är mer min melodi än 2 nätter här och 2 nätter där. Vill hinna landa lite och tror att vi alla är i behov av en längre sammanhängande slapparsemester.



Vad var det som gjorde att du tyckte att frukosten var så dålig på Conrad? Och vad hade Hilton som gjorde den som bland de bättre du har ätit?
 

Glenn E

Medlem
Apropå stranden vid Hilton varierar det mycket. Ibland är det omöjligt att gå i och ibland är det lugnt. Det beror på tidvattnet och vindförhållanden. Conrad stranden ligger mer skyddat. 5 minuter taxi från Hilton Garden Inn ligger Taman German. Jag kallar det den tyska stranden. Det är bättre än stranden vid både HIlton och Conrad. Den bästa uppgradering jag fått på Hilton är ett rum med stor terass. Jag tror de finns på sjunde våningen. Jag upplevde inte stranden vid Conrad som äcklig på något sätt.
Lite bilder från Hilton.
B5782F38-8508-402C-9DE9-478815D2B266.jpeg
09E221B0-4478-4263-A741-B605CF24B46C.jpeg
BBAAA737-46D4-421C-95C0-97839C4CB3FA.jpeg
AD4F8D0D-37D6-4A6A-BCC6-83207EBA128C.jpeg
921A1FC6-FF99-49AB-B3FA-59C0BBD245C1.jpeg
 

Maja

Medlem
Tack för alla tips och input! Det är bara att inse att vad den ena gillar, gillar inte den andre och sen att det kan variera i kvalité från när man har varit där. Uppskattar verkligen er input! :D

Ska göra en preliminär plan och se vad som är möjligt att få tag i biljetter så vi kan nyttja vara 2-4-1-vouchers och sedan så ska ju världen öppnas igen så det faktiskt går att resa också. Det är ingen självklarhet för juni/juli nästa år. :oops:
 

Tostarp

Medlem
Tänk på att Hilton har två olika lounger. Om du bor i villa så har du tillgång till en 'egen' lounge med kanonservice.
Jag och hustrun har bott på både Conrad och Hilton ett flertal ggr, men väljer Hilton före Conrad.
Observera dock att vi alltid bott i egen villa på Hilton samt 'penthouse suite' på Conrad vilket inte riktigt är representativt.
Sist vi bodde på Hilton gick vi faktiskt inte utanför hotellet på tolv dagar för vi hade det så bra i vår villa.
Har precis bokat två veckor därigen i Mars...
 

Maja

Medlem
Tänk på att Hilton har två olika lounger. Om du bor i villa så har du tillgång till en 'egen' lounge med kanonservice.
Jag och hustrun har bott på både Conrad och Hilton ett flertal ggr, men väljer Hilton före Conrad.
Observera dock att vi alltid bott i egen villa på Hilton samt 'penthouse suite' på Conrad vilket inte riktigt är representativt.
Sist vi bodde på Hilton gick vi faktiskt inte utanför hotellet på tolv dagar för vi hade det så bra i vår villa.
Har precis bokat två veckor därigen i Mars...

Tack för input och visst vore egen villa på Hilton en dröm. Vet dock inte om jag vill lägga dessa pengar på vad det skulle kosta för 2 vuxna och ett barn på 12år.

Får räkna lite och jämföra ytterligare. :rolleyes:
 
Toppen