Senaste nytt

Har Lufthansa infört Starnet blocking mot SAS?

Jonas C

Medlem
Tidigare stämde tillgängligheten på Lufthansa 1:1 mot det som visas på Uniteds sökmotor (med undantag för vissa fall av phantom availability). Nu har jag noterat att många av resultaten i Business och First som syns hos United och även andra sökmotorer i Star Alliance inte visas i SAS egen sökmotor eller när man ringer SAS/Tallinn.

Har Lufthansa infört en temporär blockering på awards i First och Business mot SAS EuroBonus?
 
Tidigare stämde tillgängligheten på Lufthansa 1:1 mot det som visas på Uniteds sökmotor (med undantag för vissa fall av phantom availability). Nu har jag noterat att många av resultaten i Business och First som syns hos United och även andra sökmotorer i Star Alliance inte visas i SAS egen sökmotor eller när man ringer SAS/Tallinn.

Har Lufthansa infört en temporär blockering på awards i First och Business mot SAS EuroBonus?

Jag upplever samma sak. Och det inträffade nyligen dessutom.

Men jag undrar om det kan vara något slags tekniskt problem, jag har även upplevt att United inte visar availability medan SAS star alliance sökning gör det, för business alltså inte first.

Tallinn kanske inte vet om problemet i så fall, utan det måste utredas av någon på SAS IT?
 

Senator

Moderator
Jag kollade snabbt och hittar massor av ARN-FRA på SAS.se samt både ARN-FRA/MUC-BOS/IAD. Kollade bara snabbt.

Min gissning är sedvanlig IT-glitch någon stans.
 

Senator

Moderator

Quaddan

Medlem
Jag har sett att det försvinner massor av tillgänglihet i C från Lufthansa, men bara för SAS, de finns fortfarande tillgängliga för United.
Vet dock inte om Tallinn kan se dessa..

Gäller framförallt sydamerika som jag har tittat på.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Jag har sett att det försvinner massor av tillgänglihet i C från Lufthansa, men bara för SAS, de finns fortfarande tillgängliga för United.
Vet dock inte om Tallinn kan se dessa..

Gäller framförallt sydamerika som jag har tittat på.
Menar du att de inte syns i SAS egna sökmotor? Den är ju rätt buggig och om många är inne och söker så är min erfarenhet att den timar ut utan att meddela detta korrekt, utan säger bara "Inga platser" eller dyl. Så refresha sökningen lite senare så syns de säkert igen. Plus att man måste söka ben för ben med SAS motor eftersom den inte kan blanda klasser.
 
Toppen