Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Berglund

Medlem
har inte fått tillbaka poängen heller så skall bli intressant att se om dom ramlar in...
Du får nog ringa in och be om dem, poäng ska komma genast eller i vart fall tämligen omgående. Har det dröjt såhär länge lär de inte komma av sig själva imorgon heller - om vi säger så...
 

fcx

Medlem
Min helt egna sammanställning av utestående belopp. SAS verkar faktiskt hantera ärenden i den ordning som de kommer in, men inte på det sätt som man skulle tro...

upload_2020-7-9_22-18-47.png
 

HenrikC

Ny medlem
Sas plus pro avbokad 10 April, inte sett några pengar. Inte heller för den utresa som SK ställde in den 9 april (meddelad ombokning till annan flight från lunchflygning till morgon, vilken sedan ställdes in med 24 timmar till avgång). Kompensation enligt eu261 bör ju vara aktuell då flighten ställdes in sent inpå avgång, samt att kvällsflighten såldes biljetter till och avgick enligt tidtabell...
 

palmen

Moderator
Avbokade en bonusresa med SAS inrikes om ca 1 månad då det nu kommit ändringar på mina flighter så jag måste åka 2 dagar senare (vilket inte fungerar). Lite intressant text på avbokningssidan...



Återstår att se hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna. Bokning och avbokning är gjord på nätet.
Men hur lång tid det tar att betala tillbaka beror nog inte på min "betalningsleverantör", och att de är en aning längre än normalt kan ju vara en underdrift om min bokning hamnar längst bak i manuella kön och inte sker automatiskt.

Fick mail nästan direkt att min avbokning skickats för återbetalning så jag är försiktig optimist att det blir en automatisk återbetalning.
Jag verkar ha haft en helt automatisk process, återbetlaning av skatterna på denna award finns daterade på mitt amex från i tisdags så tog bara ett dygn.
 

pswe

Medlem
Talade med SAS i morse för att avboka en bonusresa som jag ej kom åt via nätet. Poängen kom tillbaka direkt precis som vanligt och när jag sa att jag antar att pengarna dröjer en tid så menade agenten att de infört en prioritering baserad på status och att min diamantnivå skulle innebära att det gick snabbare, om än inte omedelbart. Fick också frågan om jag väntade på fler återbetalningar vilka fick erbjudandet om att hamna i diamantkön. Efter att ha letat upp en samling referenser blir det nu ett bra test på systemet.
 

Maja

Medlem
Undrar hur man bär sig åt för att hamna i Diamantkön? Har en delvis återbetald bokning som de har bollat runt sedan flera veckor tillbaka och en med okänd status på som ej är återbetalad.
 

Mapa

Medlem
Talade med SAS i morse för att avboka en bonusresa som jag ej kom åt via nätet. Poängen kom tillbaka direkt precis som vanligt och när jag sa att jag antar att pengarna dröjer en tid så menade agenten att de infört en prioritering baserad på status och att min diamantnivå skulle innebära att det gick snabbare, om än inte omedelbart. Fick också frågan om jag väntade på fler återbetalningar vilka fick erbjudandet om att hamna i diamantkön. Efter att ha letat upp en samling referenser blir det nu ett bra test på systemet.

Jädra resonemang från deras sida... Har inte status hos SAS, men har väntat sedan slutet av mars på återbetalning. Tycker inte att återbetalningar ska hanteras efter status, skitsnack från deras sida.Vi är fler som väntat i flera månader och gladligen undviker bolaget i framtiden om de anser sig vissa ha rätt till snabbare återbetalning baserat på status. Ska vara efter datum då vi "statuslösa" har rätt till återbetalning precis som alla andra.

Jag köper att status ger prio på vissa saker - det är därför man jagar status. Återbetalningar är deras juridiska ansvar och ska inte baseras på status utan när avbokningen skedde från deras sida.
 

flum

Medlem
Jädra resonemang från deras sida... Har inte status hos SAS, men har väntat sedan slutet av mars på återbetalning. Tycker inte att återbetalningar ska hanteras efter status, skitsnack från deras sida.Vi är fler som väntat i flera månader och gladligen undviker bolaget i framtiden om de anser sig vissa ha rätt till snabbare återbetalning baserat på status. Ska vara efter datum då vi "statuslösa" har rätt till återbetalning precis som alla andra.

Jag köper att status ger prio på vissa saker - det är därför man jagar status. Återbetalningar är deras juridiska ansvar och ska inte baseras på status utan när avbokningen skedde från deras sida.
Tro mig, de hanterar det inte efter status. Fick vänta fyra månader på en fullt avbokningsbar Business Pro som EBD.
 

mha321

Medlem
Tro mig, de hanterar det inte efter status. Fick vänta fyra månader på en fullt avbokningsbar Business Pro som EBD.
Håller med, svarar verkar de prioritera ner åtminstone flexibla biljetter. Har fortsatt inte fått tillbaka för flexibla biljetter avbokade i mitten på Mars, där bekanta eller kollegor med icke flexibla och med lägre status på samma avgångar fått tillbaka sitt.
 
Toppen