Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

varva77

Medlem
Kan det vara så att SAS högre upp strypt utbetalningar för att det är slut eller nästan slut i kassan?

Jämfört med hur alla andra flygbolag jag hört om hanterar processen så är det inte längre bara så att SAS är sega, något luktar unket. Jämför även vad som hände i Norwegian.

Och om utbetalningarna inte är strypta utan allt är i sin ordning men det tar såhär lång tid så tycker jag nästan det är mer oroande, det verkar tyda på ett rejält undermåligt bolag både i processer och it-system. Pengaproblemet är i förhållande till det ganska lättlöst, så jag hoppas verkligen att det ligger en hund begraven med stoppade utbetalningar som bara högre beslutsfattare känner till och inte att det är så enkelt som att det är helt genomuselt hanterat.
Detta diskuterades friskt och bra runt sida 9-10. Är nog inte så enkelt som man vill få det till framförallt @Jane Insane och @Brandforce ger en bra beskrivning av tänkbar situation. Ursäktar dock inte dålig och bristfällig information...
 

Elena S

Medlem
Hur har du betalat? Ställ kravet mot din kortutgivare om det är kreditkort.
Det är inte så enkelt med kreditkort. Betalade med SAS Mastercard (the irony!) och fick följande svar angående min reklamation (efter 2,5 månader i väntan på återbetalning):

”Vi har gått igenom ditt ärende, på grund av rådande omständigheter kan det ta extra lång tid för SAS att genomföra återbetalningen. Vi ber dig därför att avvakta och vid frågor kontakta SAS direkt.

Om du trots förnyad kontakt med SAS inte fått den utlovade återbetalningen till mitten av juli är du välkommen att kontakta oss igen.”

Nu väntar jag på svaret från Eurocard Platinum (angående resan inställd den 28:e april) men har inte för stora förhoppningar där heller...
 
Avbokade en resa i måndags och fick pengarna dagen efter. Men har fortfarande tre avbokningar som jag gjorde i mars-april som jag inte fått pengar för.
 

Maja

Medlem
Är nyfiken på om någon har fått en 2-4-1 återbetald och även fått service avgfiten á 450 p/p återbetald?

Jag fick skatterna etc. återbetalda efter 11 veckor i början på veckan, men sedan stångar jag mig blodig för att få hela beloppet som utlovat och utskrivet på deras egen hemsida krediterat till mitt kreditkort. Vore intressant att höra med er andra som lyckats få era återbetalning om de har varit korrekta eller ej.
 

danielhog

Medlem
Detta diskuterades friskt och bra runt sida 9-10. Är nog inte så enkelt som man vill få det till framförallt @Jane Insane och @Brandforce ger en bra beskrivning av tänkbar situation. Ursäktar dock inte dålig och bristfällig information...

Tack, hade missat det!


Det är inte så enkelt med kreditkort. Betalade med SAS Mastercard (the irony!) och fick följande svar angående min reklamation (efter 2,5 månader i väntan på återbetalning):

”Vi har gått igenom ditt ärende, på grund av rådande omständigheter kan det ta extra lång tid för SAS att genomföra återbetalningen. Vi ber dig därför att avvakta och vid frågor kontakta SAS direkt.

Om du trots förnyad kontakt med SAS inte fått den utlovade återbetalningen till mitten av juli är du välkommen att kontakta oss igen.”

Nu väntar jag på svaret från Eurocard Platinum (angående resan inställd den 28:e april) men har inte för stora förhoppningar där heller...
Fast det är så enkelt. Du kan gå vidare rättsligt med kravet mot mastercard om du inte får återbetalning.
 

intuition

Medlem
Bara en data-punkt: Plus pro som jag avbokade 27/3 har inte återbetalats av SAS, däremot har chargeback hos Amex gått igenom i går, prick 5 veckor efter processen inleddes.
 

MTheC

Medlem
Är nyfiken på om någon har fått en 2-4-1 återbetald och även fått service avgfiten á 450 p/p återbetald?

Jag fick skatterna etc. återbetalda efter 11 veckor i början på veckan, men sedan stångar jag mig blodig för att få hela beloppet som utlovat och utskrivet på deras egen hemsida krediterat till mitt kreditkort. Vore intressant att höra med er andra som lyckats få era återbetalning om de har varit korrekta eller ej.
Jag fick allt tillbaka men jag gjorde i och för sig en kortreklamation efter att ha väntat i evigheter. Det kanske annars är en väg framåt för dig för att få resterande del av pengarna.
 

intuition

Medlem
Avbokade en resa i måndags och fick pengarna dagen efter. Men har fortfarande tre avbokningar som jag gjorde i mars-april som jag inte fått pengar för.

Du rapporterade samma sak den 16/5
Jag har två resor jag avbokade i mars som jag inte fått pengar för ännu, och en avbokade jag förra veckan. Inte heller där pengar.
Men så avbokade jag en i förrgår och fick pengar redan i går. Väldigt inkonsekvent kan man säga.

Har någon annan fått nya avbokningar "omedelbart" återbetalda?! Avbokningar som jag gjort under samma tidsperiod som du nämner har inte återbetalats. Det verkar lite udda att du fått direkt återbetalning 2 gånger när ingen annan får det.
 

TLC

Medlem
Afbestilte SAS Pro reservation 13. marts. Fik SAS refund message June 1 - forventer at pengene kommer på kreditkort ved næste kørsel (mandag/tirsdag)
 
Du rapporterade samma sak den 16/5


Har någon annan fått nya avbokningar "omedelbart" återbetalda?! Avbokningar som jag gjort under samma tidsperiod som du nämner har inte återbetalats. Det verkar lite udda att du fått direkt återbetalning 2 gånger när ingen annan får det.
Ja. 16/5 var det så klart samma sak med de gamla ”Oåterbetalda” resorna. Men nu i veckan var det ännu en ny avbokning där jag snabbt fick pengarna tillbaka. Tycker det är så konstigt att de här senare avbokningarna (både i maj och juni) går som smort men inte de från i mars och april.
 
Toppen