Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Maja

Medlem
Tänk såhär; Är det värt 450 kr att inte bli upprörd? Kanske tänker jag. Har några liknande case med andra bolag som jag vaskar för nu.
Tur att vi alla är olika. ;) Men 450 x 3 tycker jag att det är värt att lägga någon minut på iaf.

Jag blir irriterad när man behandlar sina trognaste kunder som skit och dessutom ljuger rätt upp och ner när man kontaktar dem via telefon för att reda ut vart det gick snett.
 

flum

Medlem
Tur att vi alla är olika. ;) Men 450 x 3 tycker jag att det är värt att lägga någon minut på iaf.

Jag blir irriterad när man behandlar sina trognaste kunder som skit och dessutom ljuger rätt upp och ner när man kontaktar dem via telefon för att reda ut vart det gick snett.

du kan ju även skänka oss som väntar på sexsiffriga belopp sedan början av mars en tanke. Man skulle väl kunna vänta med dessa saker till situationen lugnat ner sig kan jag tycka.
 

Maja

Medlem
du kan ju även skänka oss som väntar på sexsiffriga belopp sedan början av mars en tanke. Man skulle väl kunna vänta med dessa saker till situationen lugnat ner sig kan jag tycka.
Jag har även ett krav på närmare 40.000 så jag tillhöra också skaran som har ganska stora summor som jag just nu lånar ut till SAS.

Men om jag nu har väntat på att återbetalningen av mina skatter på några tusen kronor och de inte ens betalar ut rätt summa så blir jag ganska orolig. Jag har full förståelse för att man tycker att det är småsummor, och i det enskilda fallet är det givetvis det, men sett till helheten att de inte ens kan få ordning på sina egna återbetalning så att de blir korrekt oroar mig rejält. Om de har så dålig koll på sina egna system så är det oroväckande att man ska behöva lägga flera ärende för en och samma återbetalning.
 

LPC123

Medlem
Någon som har status på vilket datum SAS är på nu i sina utbetalningar? Sist jag hörde var det 14 mars men jag har en resa avbokad det datumet och har inte hört ett ord :(
 
Någon som har status på vilket datum SAS är på nu i sina utbetalningar? Sist jag hörde var det 14 mars men jag har en resa avbokad det datumet och har inte hört ett ord :(
Snacka med SAS i tisdags och då sades det att alla som fått avbokningar i mars skall ha pengarna tillbaka innan slutet av Juni månad. De skulle tydligen skicka fler folk till avbokningskontoret.

Återstår att se vad som händer.
 

danielhog

Medlem
Kan det vara så att SAS högre upp strypt utbetalningar för att det är slut eller nästan slut i kassan?

Jämfört med hur alla andra flygbolag jag hört om hanterar processen så är det inte längre bara så att SAS är sega, något luktar unket. Jämför även vad som hände i Norwegian.

Och om utbetalningarna inte är strypta utan allt är i sin ordning men det tar såhär lång tid så tycker jag nästan det är mer oroande, det verkar tyda på ett rejält undermåligt bolag både i processer och it-system. Pengaproblemet är i förhållande till det ganska lättlöst, så jag hoppas verkligen att det ligger en hund begraven med stoppade utbetalningar som bara högre beslutsfattare känner till och inte att det är så enkelt som att det är helt genomuselt hanterat.
 
Toppen