Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Tycker ändå deras medarbetare gör det bästa de kan de gånger jag varit i kontakt med dem. Avbokade ytterligare något flyg i veckan som gick o då förvarnade dem att de fortfarande var på mars återbetalningar och att det kommer ta ett bra tag så att jag var medveten om de m.m. Nu var jag ju givetvis de redan men ändå bra att de meddelar osv. Ser inte att de på kundtjänst kan göra så mycket annat.
 

Maja

Medlem
Fick mail från SAS igår kväll om Refund Notice. Det sjuka är att siffrorna inte stämmer. När jag går tillbaka och kollar på mina e-ticket från biljetterna bokades i maj 2019 så ser jag nu att jag har betalat en bokningsavgift på 450 kr per person! Alltså 3 x 450 kr, vilket det rimligen inte skulle ha varit.

Oavsett, så har jag inte fått tillbaka bokningsavgiften ens en gång vilket det uttryckligen står på SAS hemsida, FAQ: Corona EuroBonus | SAS

What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if my SAS or Star Alliance bonus trip is canceled by the airline?

Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before. Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period to 31 Aug 2020.

The service fee of 450 SEK will also be refunded.

Avvaktar och ser när pengarna väl är på kortet och så får jag agera därefter.

Enligt dem så står mina skatter och vad jag får åter är -150 kr per person (ombokningsavgift vid en ändring gjord av mig tidigare i processen). Och under rubriken Service Fee så står det 0:- på såväl betalt som återbetalningdelen.

Dock sa agenten när jag avbokade denna flygning att alla avgifter skulle betalas tillbaka, så även ändringsavgiften.

Vilket besked har ni andra fått av vad som ska återbetalas?
 

aruba1

Medlem
Jag hade själv inställda flighter. Enligt agenten kommer jag att få återbetalning för skatterna samt Star Alliance avgift på 450kr/pers. Även jag har tidigare betalt ändringsavgift, dvs 150kr/pers när jag ändrade min resa före pandemin, men det är självklart inget som återbetalas och jag förväntar mig heller inte att SAS ska återbetala ändringsavgifterna. Enligt min mening är det orimligt att kräva just dessa avgifter.
 

Maja

Medlem
Även jag har tidigare betalt ändringsavgift, dvs 150kr/pers när jag ändrade min resa före pandemin, men det är självklart inget som återbetalas och jag förväntar mig heller inte att SAS ska återbetala ändringsavgifterna. Enligt min mening är det orimligt att kräva just dessa avgifter.

Håller fullständigt med dig gällande ändringsavgifterna! Blev bara så paff när agenten som avbokade min flygning efter flera inställda flighter just påtalade att även ändringsavgiften á 150 kr skulle återbetalas.

Den avgiften kan jag strunta i, men bokningsavgiften á 450 kr person förväntar jag att de ska återbetala.
 

lucasd

Medlem
Lyssnade, ganska ofokuserat, på presskonferensen i veckan för Q2-resultatet. Men ambitionen ska vara att bakloggen från mars ska vara hanterad i slutet av juni. Man ska också ha försökt öka kapaciteten för återbetalningar. En grej i detta är också att försöka få så många som möjligt att ta en voucher istället för återbetalning, eftersom det tydligen går snabbare (och säkert är bättre ekonomiskt just nu).
 

Jollman

Medlem
Inställt flyg efter samtal till SAS den 15 mars.
Refund Notice, idag 1 juni.
Enbart suttit och väntat på pengarna under tiden.. :rolleyes:
 

Maja

Medlem
Är det någon som har fått tillbaka bokningsvagiften á 450 kr ni som har fått tillbaka pengar för en 2-4-1 bokning?

Jag stångar mig just nu blodig med SAS kundtjänst.

Person 1 förstod inte vad det var för fel, men skulle kanske kunna kontakta återbetalningsavdelningen men tyckte att det var bättre om jag fyllde i ett klagomål på hemsidan.

Gjorde en HUCA

Person 2 påstår att den avgiften inte är återbetalningsbar och fast jag läser ordagrant från SAS FAQ så vägrar han ge sig och fortsätter bara att repetera att den ej är återbetalningsbar. Begär att få prata med en arbetsledare men får bara till svar att ingen är tillgänglig.

Så vad är er erfarenhet?

Är just nu måttligt road och det kommer både en och två svordomar efter pålagd telefonlur.
 

danielhog

Medlem
Är det någon som har fått tillbaka bokningsvagiften á 450 kr ni som har fått tillbaka pengar för en 2-4-1 bokning?

Jag stångar mig just nu blodig med SAS kundtjänst.

Person 1 förstod inte vad det var för fel, men skulle kanske kunna kontakta återbetalningsavdelningen men tyckte att det var bättre om jag fyllde i ett klagomål på hemsidan.

Gjorde en HUCA

Person 2 påstår att den avgiften inte är återbetalningsbar och fast jag läser ordagrant från SAS FAQ så vägrar han ge sig och fortsätter bara att repetera att den ej är återbetalningsbar. Begär att få prata med en arbetsledare men får bara till svar att ingen är tillgänglig.

Så vad är er erfarenhet?

Är just nu måttligt road och det kommer både en och två svordomar efter pålagd telefonlur.
Avbokade idag efter att ett flyg på sommarens resa är inställd. Man lovade att betala tillbaka hela ink avgiften. Återstår att se.
 
Är det någon som har fått tillbaka bokningsvagiften á 450 kr ni som har fått tillbaka pengar för en 2-4-1 bokning?

Jag stångar mig just nu blodig med SAS kundtjänst.

Person 1 förstod inte vad det var för fel, men skulle kanske kunna kontakta återbetalningsavdelningen men tyckte att det var bättre om jag fyllde i ett klagomål på hemsidan.

Gjorde en HUCA

Person 2 påstår att den avgiften inte är återbetalningsbar och fast jag läser ordagrant från SAS FAQ så vägrar han ge sig och fortsätter bara att repetera att den ej är återbetalningsbar. Begär att få prata med en arbetsledare men får bara till svar att ingen är tillgänglig.

Så vad är er erfarenhet?

Är just nu måttligt road och det kommer både en och två svordomar efter pålagd telefonlur.
Tänk såhär; Är det värt 450 kr att inte bli upprörd? Kanske tänker jag. Har några liknande case med andra bolag som jag vaskar för nu.
 
Toppen