Fick mail från SAS igår kväll om
Refund Notice. Det sjuka är att siffrorna inte stämmer. När jag går tillbaka och kollar på mina e-ticket från biljetterna bokades i maj 2019 så ser jag nu att jag har betalat en bokningsavgift på 450 kr per person! Alltså 3 x 450 kr, vilket det rimligen inte skulle ha varit.
Oavsett, så har jag inte fått tillbaka bokningsavgiften ens en gång vilket det uttryckligen står på SAS hemsida,
FAQ: Corona EuroBonus | SAS
What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if my SAS or Star Alliance bonus trip is canceled by the airline?
Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before. Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period to 31 Aug 2020.
The service fee of 450 SEK will also be refunded.
Avvaktar och ser när pengarna väl är på kortet och så får jag agera därefter.
Enligt dem så står mina skatter och vad jag får åter är -150 kr per person (ombokningsavgift vid en ändring gjord av mig tidigare i processen). Och under rubriken Service Fee så står det 0:- på såväl betalt som återbetalningdelen.
Dock sa agenten när jag avbokade denna flygning att alla avgifter skulle betalas tillbaka, så även ändringsavgiften.
Vilket besked har ni andra fått av vad som ska återbetalas?