Jag har förvisso köpt på kredit men jag ser inte nån anledning att ställa mig i Amex kö.
mitt inlägg var mer ett konstaterande av sakernas tillstånd och
jag ska nu återgå till att vara vanlig läsare istället för att angripa den heliga kon SAS
Jag kan bara svara för mig själv, men det finns goda anledningar att kritisera SAS på många fronter..Helig ko är verkligen det rätta ordet, att kritisera SAS på bc.se är som att kritisera sexköpslagen på ett feministforum.
Dvs de är på obestånd?...att de helt enkelt inte har pengar att betala tillbaka med."
...
Avbokade början/mitten på mars.
1 april fick jag besked om att de received my request.
Igår, 14 maj, fick jag mejl från SAS refund notice om att pengarna är utbetalda till mitt kort.
Efter att ha läst artikeln ser jag att sas visserligen inte säger att de saknar pengarna. Men de är det enda bolag av de fyra som uttalat sig som inte säger att alla kunder ska få sina pengar.SVT rapporterar att Konsumentverket inleder en granskning av SAS, Norwegian, TUI och Ving
"Enligt Konsumentverket skyller företagen på att de får väldigt många förfrågningar om återbetalning just nu, och att de helt enkelt inte har pengar att betala tillbaka med."
Konsumentverket granskar fyra resebolag som dröjer med återbetalning | SVT Nyheter
Ja, jag ser att de ändrat i artikeln nu dessutom. Från början stod det "företagen", nu står det "en del företag"... Och med summeringen av dig ovan så tyder det ju på att det är SAS som gjort uttalandet till Konsumentverket. Är det inte så, så undrar jag vad SVT är ute och far efter.Efter att ha läst artikeln ser jag att sas visserligen inte säger att de saknar pengarna. Men de är det enda bolag av de fyra som uttalat sig som inte säger att alla kunder ska få sina pengar.