Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

P-L

Medlem
Nu trillade mail in om återbetalning! Från 10e mars till 20e maj med samtal varannan vecka till kundtjänst.
 

Homer

Medlem
Jag har förvisso köpt på kredit men jag ser inte nån anledning att ställa mig i Amex kö.
mitt inlägg var mer ett konstaterande av sakernas tillstånd och

jag ska nu återgå till att vara vanlig läsare istället för att angripa den heliga kon SAS

Helig ko är verkligen det rätta ordet, att kritisera SAS på bc.se är som att kritisera sexköpslagen på ett feministforum.
 

ekf

Medlem
Helig ko är verkligen det rätta ordet, att kritisera SAS på bc.se är som att kritisera sexköpslagen på ett feministforum.
Jag kan bara svara för mig själv, men det finns goda anledningar att kritisera SAS på många fronter..
Jag tycker om att flyga med bl.a. SAS, därför tycker jag det är onödigt, att ens "på skoj", sprida idéer om att skicka betalningsförelägganden, konkursansökan och liknande. Det är rätt många som läser BC som inte är aktiva här, förr eller senare är det någon som gör just de sakerna.. och det gynnar ingen av oss.
 

srg

Medlem
En SAS Go Stockholm - Vilnius, borde ha avbokats 11 eller 12 Mars, hittar inte att jag fick någon återkoppling på avbokningen. Fick refund notice idag, 21 Maj, att det ska vara insatt på mitt Amex. Syns inte på Amexet än, men det brukar släpa någon dag.
 

Gizmokvack

Medlem
Avbokade början/mitten på mars.
1 april fick jag besked om att de received my request.

Igår, 14 maj, fick jag mejl från SAS refund notice om att pengarna är utbetalda till mitt kort.

Och efter ytterligare sex dagar är pengarna nu krediterade tillbaka till mitt kreditkort.

(Man kanske hamnar sist om man ringer till kundtjänst och tjatar, har inte ringt ett enda samtal men verkar fått tillbaka pengar före vissa andra här på forumet ;))
 

intuition

Medlem
SVT rapporterar att Konsumentverket inleder en granskning av SAS, Norwegian, TUI och Ving

"Enligt Konsumentverket skyller företagen på att de får väldigt många förfrågningar om återbetalning just nu, och att de helt enkelt inte har pengar att betala tillbaka med."
Konsumentverket granskar fyra resebolag som dröjer med återbetalning | SVT Nyheter
Efter att ha läst artikeln ser jag att sas visserligen inte säger att de saknar pengarna. Men de är det enda bolag av de fyra som uttalat sig som inte säger att alla kunder ska få sina pengar.
 

Homer

Medlem
Fått pengar för rewardbiljett avbokad 11/3 via tfn, återbetalning för Plus Pro biljetter
som avbokades vid samma tidpunkt lyser med sin frånvaro.
 

ekf

Medlem
Efter att ha läst artikeln ser jag att sas visserligen inte säger att de saknar pengarna. Men de är det enda bolag av de fyra som uttalat sig som inte säger att alla kunder ska få sina pengar.
Ja, jag ser att de ändrat i artikeln nu dessutom. Från början stod det "företagen", nu står det "en del företag"... Och med summeringen av dig ovan så tyder det ju på att det är SAS som gjort uttalandet till Konsumentverket. Är det inte så, så undrar jag vad SVT är ute och far efter.
 
Toppen