Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Homer

Medlem
Någon som har fått återbetalt i flera transaktioner?
Jag fick refund notice i lördags, pengar i måndags men inte rätt summa som det stod på refund notice. Slog en signal till SAS och han påstod att det kan komma flera olika transaktioner av någon anledningen.


Japp, men då var det även betalt i flera transaktioner (ombokat högre avgifter)


Den här kom separat
SAS Refund.jpg
 
Last edited:
Såg nu att summan jag har fått återbetalt är inte summan jag betalade från början. Det är 150kr för ändringen som inte har kommit med tillbaka i återbetalningen :/ Sneaky SAS
Har du gjort avbokningen, dvs flyget är inte inställt? Då skall du ju inte ha de 150:- tillbaka, det är ju en avgift som du betalat för att göra en ändring, inte någon skatt eller dylikt.
 

Flyingandy

Medlem
Både benen på min SAS Plus Smart ARN-ORD-ARN i slutet på mars ställdes in i torsdags, bokades om via CPH med 6 timmar transit båda vägarna. Efter att läst hur dom behandlat en del hade jag inga förhoppningar och orkade inte kontakta kundtjänst utan följde bara instruktionerna på hemsidan och mailen som följde. Avbokade sent torsdag kväll och pengarna på hela beloppet åter på Amex lördag morgon, helt klart godkänt.

Våren och sommarens resor ifjol tog i snitt 5 månader. Någon annan som haft samma tur som jag?
 

palmen

Moderator
Både benen på min SAS Plus Smart ARN-ORD-ARN i slutet på mars ställdes in i torsdags, bokades om via CPH med 6 timmar transit båda vägarna. Efter att läst hur dom behandlat en del hade jag inga förhoppningar och orkade inte kontakta kundtjänst utan följde bara instruktionerna på hemsidan och mailen som följde. Avbokade sent torsdag kväll och pengarna på hela beloppet åter på Amex lördag morgon, helt klart godkänt.

Våren och sommarens resor ifjol tog i snitt 5 månader. Någon annan som haft samma tur som jag?
Det mesta som avbokas nu betalats tillbaka relativt snabbt. Automation på detta verkar ha lagts in till skillnad för 1 år sedan.
 
Jag fick tillbaka 1489 kr för en månad sedan för en awardresa som ställdes in i somras. Jag borde fått tillbaka 1789 kr men har inte orkat krångla med SAS för att begära de sista 300 kronorna. Tänkte att de får gå förlorade, värre saker har hänt. Men så i dag kom refund notice på 300 kr. En trevlig överraskning.
Jag fick 4 SEK för lite tillbaka på en avbokad resa, men då finns det alltså hopp om att jag också får en tillskottsåterbetalning i framtiden...:)
 

ssh9721

Medlem
Såg denna igår, inte bästa källan kanske men ett par intressanta punkter tyckte jag:

I tio månader har Lena väntat på pengar från SAS | Aftonbladet

”Enligt SAS presschef Freja Annamatz är bolaget i princip färdiga med återbetalningarna som släpat efter.”

samt

”Freja Annamatz råd till resenärer som fortfarande väntar på att få pengar tillbaka är att ta kontakt med kundtjänst igen. Behövs det får du skicka in alla uppgifter på nytt.”

Har någon alltså inte fått tillbaka sina pengar ska ett nytt ärende skapas, låter ju som vilken support som helst som vill puts sina SLA-siffror, nollställs klockan om det görs är frågan?
 

palmen

Moderator
Såg denna igår, inte bästa källan kanske men ett par intressanta punkter tyckte jag:

I tio månader har Lena väntat på pengar från SAS | Aftonbladet

”Enligt SAS presschef Freja Annamatz är bolaget i princip färdiga med återbetalningarna som släpat efter.”

samt

”Freja Annamatz råd till resenärer som fortfarande väntar på att få pengar tillbaka är att ta kontakt med kundtjänst igen. Behövs det får du skicka in alla uppgifter på nytt.”

Har någon alltså inte fått tillbaka sina pengar ska ett nytt ärende skapas, låter ju som vilken support som helst som vill puts sina SLA-siffror, nollställs klockan om det görs är frågan?
99% säker att SLA mäts per ärende och inte på en bundle av ärenden. Att SAS är usla på att hjälpa folk med gamla återbetalningar är i sig värt en bragdmedalj.
 

Andreas_Sthlm

Ny medlem
Riktigt snabbt hanterat av SAS!

Hade en resa bokad till USA i april. På torsdagen kom ett mail från SAS om en change of schedule. Jag hade betalat resan med 2 vouchers och Amex. Jag begärde återbetalning på torsdagskvällen. Fick bekräftelsemail om begäran om återbetalning samma kväll. På fredagen kommer ett refund notice-mail och pengarna är tillbaka på både mina 2 vouchers och på Amex.
 
Toppen