Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Tomas E

Medlem
Det finns uppenbarligen danskar som inte fått betalt:
Dansk myndighet polisanmäler SAS för trög återbetalning | SvD

Resenärer ska inte behöva vänta mer än sju dagar på återbetalning. Det har för många blivit till månader efter coronavårens inställda flygningar.

Nu gör den danska trafikmyndigheten slag i saken och polisanmäler SAS. Åklagare kommer att ta ställning till om åtal ska väckas, uppges det i ett pressmeddelande.

I december polisanmälde myndigheten tio andra flygbolag, däribland Norwegian och Ryanair. Uppe på bordet den här gången var SAS och Lufthansa. För Lufthansa har det inte funnits skäl till en polisanmälan, skriver trafikmyndigheten.
 
  • Gilla
Reactions: srg
Intressant, igår avbokade jag en resa. Har fått tillbaka poängen men inte ens ett mail att jag har avbokat (avbokade en poängresa efter SAS gjort resan 2 dagar kortare..).
 

Maja

Medlem
Intressant, igår avbokade jag en resa. Har fått tillbaka poängen men inte ens ett mail att jag har avbokat (avbokade en poängresa efter SAS gjort resan 2 dagar kortare..).
Har varit med om exakt samma sak några gånger nu senaste vändorna med avbokning med inställda flyg, ändrade tider etc. Har efterlyst min återbetalning och har sedan fått den någon dag senare ändå!

Har dock det omvända problemet - idag damp det ner SAS Refund Notice för mig och dottern á 848:- p/p.

Problemet är bara att jag inte har avbokat något! Blev orolig att det är den ökända boten som varit i farten, men kan ej hitta någon avbokad resa heller. Alla ser ut som om de ligger kvar.

Har sökt på Ticket number som står i återbetalningsbekräftelse. Hittar inget heller.

Tips på hur jag tar reda på vilken bokning detta gäller?
 

igelkotten

Medlem
Har varit med om exakt samma sak några gånger nu senaste vändorna med avbokning med inställda flyg, ändrade tider etc. Har efterlyst min återbetalning och har sedan fått den någon dag senare ändå!

Har dock det omvända problemet - idag damp det ner SAS Refund Notice för mig och dottern á 848:- p/p.

Problemet är bara att jag inte har avbokat något! Blev orolig att det är den ökända boten som varit i farten, men kan ej hitta någon avbokad resa heller. Alla ser ut som om de ligger kvar.

Har sökt på Ticket number som står i återbetalningsbekräftelse. Hittar inget heller.

Tips på hur jag tar reda på vilken bokning detta gäller?

Kan du dra ut ett bankuttdrag och söka på beloppet (testa både per person och totalen) så kanske du kan hitta den ursprungliga dragningen?
 

Maja

Medlem
Kan du dra ut ett bankuttdrag och söka på beloppet (testa både per person och totalen) så kanske du kan hitta den ursprungliga dragningen?
Tyvärr så stämmer inte summan vad det blev i slutändan för bokningen med ändringar etc. Det är ursprungsbeloppet för en avbokning som gjordes 22/12-20. Dock fick jag refund notice för denna avbokning den 28/12. Så vet inte riktigt vad som skulle ha hänt här nu när det kommer ytterligare en.
 

pswe

Medlem
Tyvärr så stämmer inte summan vad det blev i slutändan för bokningen med ändringar etc. Det är ursprungsbeloppet för en avbokning som gjordes 22/12-20. Dock fick jag refund notice för denna avbokning den 28/12. Så vet inte riktigt vad som skulle ha hänt här nu när det kommer ytterligare en.
Har du fått pengar och notice eller bara notice?
Skulle inte dra för stora slutsatser om endast notice kommer igen.
 

Maja

Medlem
Har du fått pengar och notice eller bara notice?
Skulle inte dra för stora slutsatser om endast notice kommer igen.
Inväntar och ser vad som händer. Den enda bokningen jag hade tillsammans med dottern där hon fortfarande räknas som barn var sportlovsresan till NY. Den är dock redan återbetald. Men inväntar och ser om det även kommer några pengar.
 
Har varit med om exakt samma sak några gånger nu senaste vändorna med avbokning med inställda flyg, ändrade tider etc. Har efterlyst min återbetalning och har sedan fått den någon dag senare ändå!

Har dock det omvända problemet - idag damp det ner SAS Refund Notice för mig och dottern á 848:- p/p.

Problemet är bara att jag inte har avbokat något! Blev orolig att det är den ökända boten som varit i farten, men kan ej hitta någon avbokad resa heller. Alla ser ut som om de ligger kvar.

Har sökt på Ticket number som står i återbetalningsbekräftelse. Hittar inget heller.

Tips på hur jag tar reda på vilken bokning detta gäller?
Intressant! Jag tittade på mitt AMEX, och jag har redan fått pengarna, utan någon avbokningsbekräftelse eller refund notice.
 
Såg nu att summan jag har fått återbetalt är inte summan jag betalade från början. Det är 150kr för ändringen som inte har kommit med tillbaka i återbetalningen :/ Sneaky SAS
 
Någon som har fått återbetalt i flera transaktioner?
Jag fick refund notice i lördags, pengar i måndags men inte rätt summa som det stod på refund notice. Slog en signal till SAS och han påstod att det kan komma flera olika transaktioner av någon anledningen.
 
Toppen