Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

andreas

Medlem
Comfort Hotel, Arlanda
Check-in: 29/7
Bokat: Standard dubbelrum (bokat under Crazy Sale för 590kr)
Fick: Svit
Status: Guld

Aldrig fått så mycket recognition! Killen i receptionen var väldigt trevlig och glad! Såg direkt att jag var guld, tackade för min lojalitet och uppgraderade direkt till svit och återigen tackade för att jag valt att bo hos dem. Antingen var han ny på jobbet eller bara på väldigt bra humör för innan vi tog våra väskor och gick upp till rummet, påminner han om att vi måste ta dryck pga Guld-status och avslutar med ”ta så många drycker ni vill” (gick inte bananas utan det blev en pepsi och en ramlösa var :p)


Underbart med engagerade medarbetare! :) Tyvärr allt annat än vanligt.
 

Berglund

Medlem
Antingen var han ny på jobbet eller bara på väldigt bra humör för innan vi tog våra väskor och gick upp till rummet, påminner han om att vi måste ta dryck pga Guld-status och avslutar med ”ta så många drycker ni vill” (gick inte bananas utan det blev en pepsi och en ramlösa var :p)

Grattis!

Jag har bott där flera gånger nu under coronaperioden och har mer eller mindre kunnat välja rum själv. Superfräscht hotell förstås, helt nybyggt och med enastående utsikt ifrån de stora fönsterpartien med härlig kudde att sitta på så att man kan sitta i fönstret och titta ut över Arlanda. Mycket bra!
 
Comfort Hotel, Göteborg
Check-in: 23/5 (1 natt)
Bokat: Standard Double bed
Fick: Svit
Status: Guld
Frågade inte om uppgradering

Har tagit några staycations här och gillar det. Nu va frukosten och middagen i dessa tider ingenting att ha alls.
 

ulagun

Medlem
Klagar absolut inte men konstaterar bara vilken skillnad nu som statuslös jämfört när jag själ var Guld.
De få hotellnätter jag/vi nu har i Sverige bokas oftast via Hotels.com.
Upplevt flera gånger att vi istället blir nedgraderade, från bokat standard dubbelrum till enkelrum där de klämmer in två kuddar och dubbel uppsättning handdukar. (aldrig någon badrumsmatta)
Hände senast på ett Clarion i Karlstad, där receptionisten indirekt erkände "att om man bokar som du gjort (Hotels.com) så får man ta rum som dessa.
Är inte ensam. Finns recensioner på Hotels hemsida om andra som har samma upplevelse just från Nordic Choice hotell i Sverige.
Däremot på BW alltid fått rum enligt bokningsinfon, vilket nu enkelt avgör valet av hotellkedja framöver.
 

Gargamel

Medlem
Comfort Hotel, Arlanda
Check-in: 29/7
Bokat: Standard dubbelrum (bokat under Crazy Sale för 590kr)
Fick: Svit
Status: Guld

Aldrig fått så mycket recognition! Killen i receptionen var väldigt trevlig och glad! Såg direkt att jag var guld, tackade för min lojalitet och uppgraderade direkt till svit och återigen tackade för att jag valt att bo hos dem. Antingen var han ny på jobbet eller bara på väldigt bra humör för innan vi tog våra väskor och gick upp till rummet, påminner han om att vi måste ta dryck pga Guld-status och avslutar med ”ta så många drycker ni vill” (gick inte bananas utan det blev en pepsi och en ramlösa var :p)
Har inte bott på Comfort men ett antal på Clarion och samma upplevelse där. Delar säkert på personal och management. Blir nog att testa Comfort nästa sväng via Arlanda, när det nu blir...
 
Clarion Amaranten
Check-in: 30/7
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior
Status: Guld

Gillar Amaranten. Bra läge i Stockholm och receptionen är serviceinriktad. Tex nu ville jag checka ut en dag tidigare och korta ner min bokning från 2 till 3 nätter. Inga problem, snabbt fixat och behövde bara betala för dom två nätter jag utnyttjade. Sånt uppskattas mer än vanliga förmåner just nu.
 

palmen

Moderator
Clarion Amaranten
Check-in: 30/7
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior
Status: Guld

Gillar Amaranten. Bra läge i Stockholm och receptionen är serviceinriktad. Tex nu ville jag checka ut en dag tidigare och korta ner min bokning från 2 till 3 nätter. Inga problem, snabbt fixat och behövde bara betala för dom två nätter jag utnyttjade. Sånt uppskattas mer än vanliga förmåner just nu.
Tror det är standard på många nordic choice. Nyttjade det mycket när jag bodde hela veckor men ibland åkte hem på torsdagen istället. Aldrig några problem.
 
Toppen