Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Senator

Moderator
Är i New York, på Waldorf Astoria där det pågår en stor renovering av Park Avenue ingången samt område runt omkring, Jag har aldrig fått en bättre uppgradering: från sunk billigt till 75kvm "Park Avenue Suite". Helt sjukt rum... Dock är man helt blåst på frulle nu som Diamond VIP; inte ens Starbucks kupongen finns kvar
 

Palazzi

Medlem
Plockade ut min vinst från AHO's tävling. Priset, 2 nätter på valfritt Hilton, sponsrades av Senator. Jag valde att plocka ut nätterna i London, då det är en av få huvudstäder där jag inte bott på Hilton. Blev uppgraderad till Executive room på 23:e våningen med vansinnigt fin utsikt. Jag fick känslan av att hotellets service var ännu bättre än vanligt i.om att medlemmar ur den olympiska komitten huserade på hotellet. Hotellet öppnade upp för "vanliga gäster" samma dag som jag checkade in (14:e).

Lite roligt var också att jag hälsades välkommen på svenska i lobbyn... En kille från Hilton Slussen jobbade extra där under de Olympiska spelen.

Jag kommer nog inte välja ett annat hotell än Park Lane framöver i London.. Mycket smidigt med Picadilly Line från LHR ,via hotellet, och sedan direkt in till stadskärnan.

Tack Senator!
 

Najk

Medlem
Hilton tråden

Jag gillar ju faktiskt Hilton CPH. Trevlig lounge och be om ett rum på "West Wing" så får man en härlig utsikt över landningsbanorna.
 

tourist

Medlem
I USA brukar MVP-rate eller AAA-rate inte vara så mycket dyrare än de förbetalda, och då slipper man oroa sig för kommande sjunkande priser. ;) Vet dock inte om det är på samma sätt i Asien.
 

Kricka

Medlem
Har haft tre stays på Hilton Guangzhou Tianhe under en period av nio dagar. Uppgraderad
till Exec Suite varje gång. Hotellet har bara varit öppet några månader men alldeles utmärkt
service och en helt underbar frukost. Har ätit i den "vanliga" matsalen varje gång då mina
vänner inte haft tillgång till Exec Lounge på 24:e våningen. Buffemiddagen var väldigt bra
med goda skaldjur och god service.
Tack BC.se och Agehall för tips och hjälp om HH Gold !
 

sembl

Medlem
Checkade in på Doubletree London West End för några timmar sen.

- Welcome Back Mr B
- We are very sorry that we cant upgrade you for your whole stay in same room, do you wanna move around or is there anything we can offer instead ? How about a bottle wine ?
- Lets say two bottles of champagne and you can give me whatever room you have left.
- I will see what i can do, here is key to room 617

Dumpade sakerna i mitt lilla rum med en enkelsäng och gick på en promenad till Soho för att äta en glass.

Kommer tillbaka till rummet för en stund sen och det står två flaskor med Duval Laroy på skrivbordet. Aldrig hört talas om men det kommer säkert att smaka gott till helgen hemma i sverige. + ett handskrivet brev där de ber om ursäkt igen.

Den som frågar om väldigt lite får oftast inget, den som frågar om mycket brukar få hälften =)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag bodde på Hilton Garden Inn Los Angeles.
Hade bokat via hotels.com så jag förväntade mig ingenting.
Men langade fram guldkortet iaf.
Frågade lite försiktigt hur det fungerade med frukost och dylikt.

Killen var väldigt trevlig och sa att egentligen hade man slutat ge Gold frukost men att han gjorde ett undantag för oss.
Till saken hörde att vi var 4 personer i rummet, så då tänkte jag, schysst han bjuder på 2 frukostar, nej han bjöd alla 4 på frukost (hot cooked to order).
Fick vattenflaskor och gratis wifi också, men han ursäktade att han inte kunde ge mig hhonors pga hotels.com, det visste jag ju redan men som sagt, helschysst service och bra frukost.
 

Senator

Moderator
Jag bodde på Hilton Garden Inn Los Angeles.
Hade bokat via hotels.com så jag förväntade mig ingenting.
Men langade fram guldkortet iaf.
Frågade lite försiktigt hur det fungerade med frukost och dylikt.

Killen var väldigt trevlig och sa att egentligen hade man slutat ge Gold frukost men att han gjorde ett undantag för oss.
Till saken hörde att vi var 4 personer i rummet, så då tänkte jag, schysst han bjuder på 2 frukostar, nej han bjöd alla 4 på frukost (hot cooked to order).
Fick vattenflaskor och gratis wifi också, men han ursäktade att han inte kunde ge mig hhonors pga hotels.com, det visste jag ju redan men som sagt, helschysst service och bra frukost.

Nyfiken, hur mycket sparade du på att boka via hotels.com och inte deras hemsida?
 

jumbooze

Medlem
Nyfiken, hur mycket sparade du på att boka via hotels.com och inte deras hemsida?

Jag hade en hotels.com Welcome Rewards natt som jag ville utnyttja här så jag sparade 1300 kr.
Annars hade jag aldrig missat doubledipping. men för 1300 så fick jag pruta på min poängjakt.
 

sembl

Medlem
Då har man avverkat ännu ett Hilton/Doubletree i London. Har två kvar jag inte har bott på.

Doubletree - Tower of London

När jag steg in så blev jag nästan mottagen som en kung. Tjejen (polska, eller nått annat östeuropa namn) som checkade in mig välkomnade mig flera gånger om och berättade om alla faciliteter. Bokade billigaste Kingbed rummet, men blev uppgraderad till Executive. Två steg upp (tumme upp). Rummet, mycket modernt och stort ser exakt ut som Doubletree Hilton i amsterdam så jag postar inga bilder då det finns längre bak i tråden. Imacen på skrivbordet som är en kombo av TV och dator fungerade alldeles utmärkt och jag gillar det konceptet då man slipper att hiva fram sin laptop för att köra skype och surfa. Utsikten från rum 936 var superb. Tower Bridge och the Shard framför mig.

10 min efter det att jag steg in så ringde den trevliga receptionisten och frågade om rummet var till belåtenhet och att hon hade skickat upp ett Welcome letter med en free drink (fjolldrink) in the rooftop bar. och precis när jag lagt på så knackade det på dörren och brevet blev levererat av en mycket trevlig äldre herre som undrade om det var något mer han kunde göra. Jag tackade och bockade.

Mot kvällen så blev det Rooftop bar och min gratisdrink som fick bli en Lynchburg Lemonade som var ok men inte mer. Vyn, enastående + en terrass med infravärme och tända ljus. Kanske den mysigaste jag varit på lång tid. Klientel, jag och 80 % män i kostym med några äldre damer. Kan ha att göra med att det verkar vara en någon Tools mässa.

Frukost, standard och mycket slamrigt och ungefär in/ut principen.

Blir dessutom DIAMOND efter denna övernattning.

Over and out

/M
 
Toppen