Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Tonton

Medlem
@Tonton Hilton Bankside är bra. Varit under £100 per natt två gånger för min del. Tyvärr ligger hotellet lite off för min användning, men riktigt bra under Hilton varumärket.

Jag tycker hotellet ligger grymt till.
Jobbmässigt: både kontor och många kunder är baserad i St Pauls och Bank, vilket är en skön promenad bort
Privatmässigt: Mina favoritbarer ligger i St Pauls-området och vill jag ändå ta mig in mot turistcentrum så är Covent Garden cirka 25 min promenad bort.

Men förstår vad du menar - det beror verkligen på vad man ska göra i London. Jag hänger ju mest i City of London, Shoreditch och Greenwich. Location är top då. Det enda som slår det är kanske Hilton London Bridge och DT Tower of London - men Bankside är ett mycket bättre hotell än de två.
 

Senator

Moderator
Jag tycker hotellet ligger grymt till.
Jobbmässigt: både kontor och många kunder är baserad i St Pauls och Bank, vilket är en skön promenad bort
Privatmässigt: Mina favoritbarer ligger i St Pauls-området och vill jag ändå ta mig in mot turistcentrum så är Covent Garden cirka 25 min promenad bort.

Men förstår vad du menar - det beror verkligen på vad man ska göra i London. Jag hänger ju mest i City of London, Shoreditch och Greenwich. Location är top då. Det enda som slår det är kanske Hilton London Bridge och DT Tower of London - men Bankside är ett mycket bättre hotell än de två.
Location location location Jag åker ofta ut mot Reading hållet från Paddington och då är detta lite off, men hotellet är mycket bra!
 

Senator

Moderator
Hotell: Waldorf Astoria Versailles - Trianon Palace
Datum: 23-sep
Antal nätter: 1
Bokat: PALACE - KING SUPERIOR MANSARD ROOM
Uppgradering: PALACE - KING DELUXE PARK VIEW ROOM
Status: HHD

Hotellet är en del av AMEX Fine Hotels och bokades den vägen. Förmånerna är bättre där nästan jämfört med HHD Lifetime :eek: Receptionen berättade att "du har fått en dubbel uppgradering, först AMEX sen som Diamond". Visst om jag tittar på hemsidan så rent tekniskt stämmer det. Hade kanske hoppas för mycket att jag skulle få en Junior Suite :D

Däremot är rummet mycket bra! Jag fick ett hörnrum med utsikt mot parken och jag har knappt varit på rummet. Vi har suttit både ut och i foajén och jobbat med nästa stora affärsplan :)
 

lucasd

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 4 oktober
Bokat: King Deluxe
Uppgradering: Executive King with view
Status: HHG

Hilton Slussen är ju ett av de mindre bra Hilton-brandade hotellen kan jag tycka. Men med de priser som finns nu, där det dessutom ingår frukost som HHG blir det ju ett av de mest prisvärda Hilton - men också ett av de mest prisvärda hotellen i Stockholm. 840kr för två, inklusive frukost samt två glas vin/öl var och en snacksbricka. Det är ju billigare än om man druckit motsvarande på en central restaurang samt ätit hotellfrukost!

Dessutom ger det ju dubbla stays och poäng.
 

Martin_S

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum:
24 september
Bokat:
Billigaste Queen Room
Uppgradering:
Executive King with view
Status:
HHG

Hotell:
Hilton Stockholm Slussen
Datum: 2-4 oktober
Bokat: Billigaste Queen Room
Uppgradering: Twin deluxe with view
Status: HHG

Ingen snacksbricka eller dylikt.
 

Senator

Moderator
Hotell: Waldorf Astoria Versailles - Trianon Palace
Datum:
07 - 08 okt, 2020
Bokat:
PALACE - KING DELUXE GARDEN VIEW ROOM
Uppgradering:
Junior Suite
Status:
HHD Lifetime

Den här gången testade jag systemet. Bokat igen via AMEX Fine Hotels & Resorts
Checkade in 10:15 i morse
Checkar ut 16:00 i morgon
€85 F&B credit
2 glas skumpa
Frukost för två

Skillnaden denna gången är att jag bad AMEX boka en kategori upp för €15 mer per natt. Förra gången fick jag en kategori uppgradering pga. AMEX sen en kategori pga HHD. Nu bokade jag så att två steg upp blev Junior Suite. Så blev det.. Passar perfekt så vi har en arbetsplats i 30 timmar.

Lite bilder:

IMG_5391.jpg


IMG_5392.jpg


IMG_5393.jpg


IMG_5394.jpg


IMG_5395.jpg


IMG_5396.jpg


IMG_5397.jpg


IMG_5399.jpg
 
Toppen