Har du blivit uppgraderad på Hilton?

En tråd i 'Hilton Worldwide & Honors' startet av Knucket, 17 Mai 2012.

1. 011430121

011430121 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    I vilken byggnad fick du rum?

2. Gus

Gus Medlem

Hur bokar man med Corporate deal?

Vem vill frivilligt skriva på ett sådant papper? :D Vad sa GM?

Jag trodde inte ditt bokade rum var ett "Twin Deluxe Garden View" utan en 150m2 "Superior Deluxe Suite" för 3100kr?

Sist redigert: 14 Desember 2018
    freppa87 liker dette.
  3. Man måste vara anställd på ett bolag som har avtalspriser med t.ex. Hilton. Eller, som i mitt fall, har jag access till avtalspriser som konsult/leverantör till stora bolag. Jag har som minimum, 12% på flexpriser på alla Hiltonhotell i världen som gör att jag aldrig köper pre-paid.

Hotell: Conrad London St. James
    Datum: 30:e nov till 3:e december
    Bokat rum: King Superior x 2
    Uppgradering: Rum 2 till mina förälder King Deluxe, mitt från Superior --> Deluxe --> Executive --> Junior Suite --> Deluxe ;)
    Antal nätter: 3
    Status: HHD

Vad skall jag säga? Mailade lite med hotellet innan avresa. Vi hade en svår situation då Junior var krasslig så vi behövde vänta lite innan vi åkte iväg. Såg att mitt rum hade gått från Superior --> Deluxe. Talade med Guest Manager som ändrade till Executive. Kom till incheckning och det var åter Deluxe. Påpekade lite fint att det stod Executive i appen två timmar tidigare. Beklaagde att det hade blivit ett misstag. Uppgraderat till en Junior Suite, och den var junior i storlek :D Men det var inte problemet...

Suiten låg på andra våningen med fönster ut mot gatan, SAMT att tunnelbanan gick precis under rummet. Så vi sov dåligt, och denna gången var det inte Juniors fel. Så vi bad om en nedgradering till vanligt rum de två sista nätterna.

Hotell: Hilton Zurich Airport
    Datum: 11-12 december
    Bokat rum: TWIN HILTON GUESTROOM
    Uppgradering: Queen Executive
    Antal nätter: 1

Hotell: Hilton Diagonal Mar Barcelona
    Datum: 12-13 december
    Bokat rum: KING POOL VIEW
    Uppgradering: King Executive Ocean View

jerixon, Griffin, Gus og 1 annen person liker dette.
  4. aruba1

aruba1 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Hotell: Hilton Stockholm
    Datum: 16-17 december
    Bokat rum: Queen Guest Room
    Uppgradering King Executive Room with View

Abbs liker dette.
  5. Tonton

Tonton Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    A-byggnaden (Den mot stranden). Så en bit att gå för att ta sig till Loungen - men vem är jag att klaga. Lite promenad kan behövas mellan alla drinkar :)

@Senator svarade utmärkt på denna frågan. Jag jobbar för ett större Amerikanskt bolag som har förhandlat till sig bra avtal.

Gus, 011430121 og jerixon liker dette.
  6. Buffon

Buffon Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    En fråga. Om du är HHG eller HHD och bokar bonusnätter för poäng och du bokar billigaste rummet, gäller det samma regler med uppgradering oavsett om du betalar med poäng eller cash? Uppgraderar dom bara när du betalar med cash och med poäng får du bo i det rum du har bokat?

7. Bland de bästa uppgraderingar jag har fått har varit på resor bokad med poäng :)

Gus, Buffon og jerixon liker dette.
  8. Jönsson

Jönsson Medlem

Country:
    Danmark Danmark
    Du får lika ofta uppgraderingar på reward stays. Om inte oftare än på betalda nätter.

Buffon liker dette.
  9. Gus

Gus Medlem

Undrar om det här gäller fortfarande? Det hade varit trevligt när jag var där för några veckor sedan, glömde fråga. Någon som har koll på hur vanligt det är med gratis frukost på rummet som HHD? (leveransavgift betalar jag gärna).

10. Gus

Gus Medlem

Hotell: Hilton Hua Hin Resort & Spa
    Datum: 2-7 December
    Bokat rum: Billigaste rummet, 850 kr natten.
    Uppgradering King Ocean Suite
    Antal nätter: 5

Inte helt fel att få denna maxade sviten på 80 kvm. Skönt med så stor yta när man reser med 2 små barn. Vi hade bokat en rate utan barn men när personalen såg att vi hade barn med oss satte de direkt dit en barnsäng. Balkongen hade 2 solstolar och en fantastisk soluppgång. Hotellet i övrigt var riktig bra med en stor pool med vattenruschkana. Barnen tyckte den var lite läskig men pappan i familjen utnyttjade den desto mer :D. Kvällsdrinkarna var mycket goda. Frukosten var tyvärr mer kvantitet än kvalitet (i stora matsalen, loungen var lite bättre) och afternoon-teat var knapert. Hur som helst, skönt med en lounge som serveras Nam Soda hela dagen (Thailändskt bubbelvatten, det bästa bubbelvattnet i världen enligt mig, tack vare den höga halten bubblor). :)

thumbnail_20181205_071456.jpg

thumbnail_20181202_133919.jpg

thumbnail_20181202_215206.jpg

20181216_222815.jpg

Sist redigert: 21 Desember 2018
    jerixon, jumbooze, lillemannen og 6 andre liker dette.

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!