Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Frisk78

Medlem
Äntligen börjar det släppas lite på restriktionerna. :D Med start på söndag (1/11) öppnar CDC upp för kryssningar i amerikanskt vatten igen - men det lär nog dröja innan den första kryssningen kör med passagerare på grund av alla förberedelser företagen måste göra. Men kul att det rör på sig i alla fall!

CDC is lifting cruise ship ban in US waters -- but it's 'conditional' | CNN Travel


Det låter bra! Har en kryssning bokad i slutet på November nästa år som jag hoppas att den blir av.
 

Bankiren

Medlem
Bokade en kryssning i kväll med Norwegian Joy i december. Jag hoppas att man är fullvaccinerad innan dess + att man har öppnat gränsen till USA. Har ju sedan tidigare i vår lyckats boka 6 businessbiljetter med Swiss till Miami, så vill ju verkligen att vi lyckas komma i väg. :D

De körde ett erbjudande nu under veckan där man fick alla paketen med på köpet (internet, dryckespaket, specialrestaurangerna samt 50 USD i utflyktsrabatt per port) - så man kände ju att det var dags att boka.
 

JensE

Medlem
Bokade en kryssning i kväll med Norwegian Joy i december. Jag hoppas att man är fullvaccinerad innan dess + att man har öppnat gränsen till USA. Har ju sedan tidigare i vår lyckats boka 6 businessbiljetter med Swiss till Miami, så vill ju verkligen att vi lyckas komma i väg. :D

De körde ett erbjudande nu under veckan där man fick alla paketen med på köpet (internet, dryckespaket, specialrestaurangerna samt 50 USD i utflyktsrabatt per port) - så man kände ju att det var dags att boka.
Om du rest med dem innan så har du även 3x poäng på alla bokningar.
Jag bokade om en existerande bokning och bokade en ny för i höst, så jag går med raketfart till Platinum.
Första är en vecka i slutet av September med Epic (21 poäng) och andra är 16 dagar TA med Bliss (48 poäng :))

Sen lägger jag till shareholder perks med on board credit över det hela.
 

Bankiren

Medlem
Om du rest med dem innan så har du även 3x poäng på alla bokningar.
Jag bokade om en existerande bokning och bokade en ny för i höst, så jag går med raketfart till Platinum.
Första är en vecka i slutet av September med Epic (21 poäng) och andra är 16 dagar TA med Bliss (48 poäng :))

Sen lägger jag till shareholder perks med on board credit över det hela.

Man borde kanske köpa lite aktier i NCL också… Har redan i RCCL dock, så jag vet inte hur mycket exponering mot kryssningsbranschen som är sunt. :D
 

M.K

Medlem
En Cruise bokad via min PCC. Det blev min freestyle favorit NCL igen med drinking package, speciality dinners, 3x points och $200 i OBC. Bättre personligt pris också än det officiella samt fick använda två gamla CR, €466, som deposition. :)

Jag hoppas verkligen det kommer igång snart, fortsatt osäkert läge. Jag väntar troligen med fler bokningar då jag hoppas och tror på riktigt goda deals framöver då alla ska försöka fylla kapacitet igen. Jag kan ha fel men överlag känns det som högre prisläge faktiskt än innan pandemin.
 
Last edited:

Bankiren

Medlem
Jag väntar troligen med fler bokningar då jag hoppas och tror på riktigt goda deals framöver då alla ska försöka fylla kapacitet igen. Jag kan ha fel men överlag känns det som högre prisläge faktiskt än innan pandemin.

Jag är skeptisk till att det kommer att bli så många extraordinära erbjudanden framöver. Efterfrågan på resor lär vara så hög att bolagen säkert har svårt till en början att mätta den. De lär ju ha bekymmer med att rekrytera all personal etc, tror jag.
 
Toppen