Senaste nytt

Guide: Uppgradera SAS Longhaul via Star Upgrade med Eurobonuspoäng

Canadien

Medlem
Tack för tipset. Ringde och kollade med SAS och just i Plus får man själv inte välja klass vilken man kan i ekonomi samt business.
Billigaste SAS Plus där *A upgrades funkar är B och den kostade i 14K T/R mot 8,5K i A/P klass.

Frågan är om man vågar köra A/P och sen buda for Business via auktionen..
Ja, B är dyrare. Bokar bara den ifall jobbet betalar... Vill du resa i Business så boka i business brukar det heta, finns inga andra säkra kort.
 

StarFlyer

Medlem
Jag har 6 longhauls bokade med LH/LX under de kommande 3 månaderna (alla i C och J klass). Tänkte prova om det går att uppgradera några av flighterna till F. Men jag kan för allt i världen inte hitta SAS sidan för att uppgradera med EB poäng. Är funktionen borta från sas.se?
 

karho

Medlem
Jag har 6 longhauls bokade med LH/LX under de kommande 3 månaderna (alla i C och J klass). Tänkte prova om det går att uppgradera några av flighterna till F. Men jag kan för allt i världen inte hitta SAS sidan för att uppgradera med EB poäng. Är funktionen borta från sas.se?

Här va? Sen måste man logga in för att få upp formuläret. (Dyker upp på denna sida när man loggat in)
Upgrade with Star Alliance | SAS
Men sidan där det står hur många poäng som behövs osv funkar inte för mig.
 

Skillsen

Medlem
Hej! Snabb fråga om någon har erfarenhet av att uppgradera en T klass biljett (premium economy) med SQ till business?
När jag söker efter award biljett finns det 6st kvar via SAS sökningen i business. (Nu på onsdag med sq 228)
T klass står även som giltig klass som uppgraderingsbar. Ringer till SAS men han lyckas inte men ser platsen samt ser klassen jag är bokade i...
 

lorimar

Medlem
Någon som har försökt sig på en bekräftad uppgradering med Star Alliance genom SAS hemsida nyligen?

Alla förutsättningar är uppfyllda, min SAS Plus-biljett i rätt klass (B), reward biljetter tillgängliga i Business, EB-poäng tillgängliga.

Men jag möts av error code -500 och ingen ytterligare information.
 

lorimar

Medlem
Okej, nytt försök. Den förra batchen med biljetter försvann. En ny plats i I-klass dök upp idag. Denna gång testade jag att först radera mitt lagda bud i SAS Upgrade-lotteriet. Men det gjorde tyvärr ingen skillnad….
Jag ringde in till SAS och kundtjänstmedarbetaren kunde bara bekräfta att allt såg rätt ut, alla förutsättningar för uppgradering uppfyllda, men det var bara via hemsidan det gick att göra. Så hon skickade en buggrapport till SK IT. Jag förväntar mig inget snabbt agerande… hoppas att det hjälper någon annan i framtiden istället.
 

lorimar

Medlem
Äsch, min felanmälan verkar enbart ha lett till att man har tagit bort möjligheten att genomföra uppgraderingar på detta vis….
 

Attachments

  • 890595E3-5560-4009-890D-0808B15FA82A.jpeg
    890595E3-5560-4009-890D-0808B15FA82A.jpeg
    56,2 KB · Visningar: 261

Berglund

Medlem
Äsch, min felanmälan verkar enbart ha lett till att man har tagit bort möjligheten att genomföra uppgraderingar på detta vis….
Och här har vi då praktexemplet på varför man inte ska hålla på och prata med kundtjänst, göra felrapporter och ”hävda sin rätt in absurdum”. Bra saker som har fungerat, utanför det som designats, har en tendens att uppmärksammas och försvinna då. Onödigt!
 

ekf

Medlem
Och här har vi då praktexemplet på varför man inte ska hålla på och prata med kundtjänst, göra felrapporter och ”hävda sin rätt in absurdum”. Bra saker som har fungerat, utanför det som designats, har en tendens att uppmärksammas och försvinna då. Onödigt!
Fast vad av frågeställarens agreande är att "hävda sin rätt in absurdum" och fungerat utanför det det designats för? Om alla villkor för att genomföra en uppgradering är uppfyllda och det ändå inte går, då måste man ju tro att funktionen är trasig och bör felanmälas. (Själv har jag aldrig haft en biljett som haft rätt bokningsklass, så jag har inte ens provat)

Det är, exempelvis, viss skillnad på detta och de som bestämt hävdar sin rätt till poäng enligt Amex olika kampanjer för nya kunder, trots att de varit kunder sedan många år...
 

RimaZ

Medlem
Och här har vi då praktexemplet på varför man inte ska hålla på och prata med kundtjänst, göra felrapporter och ”hävda sin rätt in absurdum”. Bra saker som har fungerat, utanför det som designats, har en tendens att uppmärksammas och försvinna då. Onödigt!
Fast om det inte fungerar, trots att det ska fungera (och enbart via internetportalen) så bör det ju felanmälas. Är väl inte orimligt att begära?
 
Toppen