Senaste nytt

Göteborg - Maldiverna med Qatar i Business REA!

Hejhopp

Medlem

Jag tror inte det är något problem att fylla ekonomiplatserna på dreamlinern. Var närmast kaotiskt i säkerhetskontrollen härom veckan när jag skulle flyga samtidigt, men att fylla upp business är väl en annan femma.

Personligen tycker jag dock det är lite synd att Emirates inte var före Qatar, med tanke på deras massiva linjenät. Det hade nog bidragit ännu mer till GOT!
 

toer00

Medlem
Jag vet inte om det är speciellt vetenskaplig...men känslan är att även QR's ordinarie prissättning i business (I - klass...???)
då det gäller avgång fr. GOT är väsentligt lägre på det flesta destinationer jmf med STO...
Så pass att man "tjänar en bra hacka" även om man räknar in anslutning med SAS/ BRA...fr STO
 

palmen

Moderator
Jag vet inte om det är speciellt vetenskaplig...men känslan är att även QR's ordinarie prissättning i business (I - klass...???)
då det gäller avgång fr. GOT är väsentligt lägre på det flesta destinationer jmf med STO...
Så pass att man "tjänar en bra hacka" även om man räknar in anslutning med SAS/ BRA...fr STO
De har väl svårt att fylla planen från GOT, finns ju en anledning till att få andra bolag flyger longhaul där ifrån.
 

toer00

Medlem
Och därför har vi (jag och frugan) passat på att boka höstens Maldiverna resa med Qatar C - via GOT, känns som stabilare produkt än
EY - C... även om det blir byte i GOT i stället för någonstans nere på kontinenten...

Tydligen skillnad på vad marknaden i STO resp. GOT kan tänkas vilja betala för business resor...

Alt så är ZAG lite billigare ändå,

Qatar Has Europe To Maldives Qsuites Business Class Deals From £1300

Men blir väl lite dyrare stt flyga STO-ZAG vs. STO-GOT...
 
Last edited:
Toppen