Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

A87

Medlem
En snabb fråga. Om jag bokar en resa långt fram i tiden där returen ännu inte släppts. Kan jag koppla på returen till den bokade resan för att på så sätt få ner poängkostnaden? Enkelresa är ju dyrare. Bokningen görs väl på SAS hemsida och då slipper man väl andra kostnader? Eller har jag missuppfattat det hela?

Tack på förhand!
 

HMJ

Medlem
En snabb fråga. Om jag bokar en resa långt fram i tiden där returen ännu inte släppts. Kan jag koppla på returen till den bokade resan för att på så sätt få ner poängkostnaden? Enkelresa är ju dyrare. Bokningen görs väl på SAS hemsida och då slipper man väl andra kostnader? Eller har jag missuppfattat det hela?

Tack på förhand!
Du kan lägga hemresan i typ sas eco dagen efter arrival så kan du ändra när/om returen släpps som award på rätt datum/kabin klass. Då blir det enklare.
 
  • Gilla
Reactions: A87

palmen

Moderator
En snabb fråga. Om jag bokar en resa långt fram i tiden där returen ännu inte släppts. Kan jag koppla på returen till den bokade resan för att på så sätt få ner poängkostnaden? Enkelresa är ju dyrare. Bokningen görs väl på SAS hemsida och då slipper man väl andra kostnader? Eller har jag missuppfattat det hela?

Tack på förhand!
Ja det går, men du måste ringa in för att lägga till och betala ändringsavgift.
Alternativet är att du bokar en alibi hemresa på valfritt datum, då kan du ändra själv online (förutsatt att det är en ren sas bokning)
 
  • Gilla
Reactions: A87

ZZZebra

Medlem
Bokade precis en SAS-award till EWR nästa år. När sammanställningen kommer upp så får man följande bild. Kontrollerade kvittot och då är det 887 kr per person (=1774 kr) som har dragits i skatter och avgifter.

Bokade två andra awards för ca 3-4 veckor sedan och då reagerade jag inte på detta, så vet inte om felet funnits länge och att jag var ouppmärksam då eller om det är något som kommit upp på senare tid.
upload_2020-10-20_10-44-19.png

Klickar man på specifikationen är ju även den i EUR.

upload_2020-10-20_10-48-7.png
 

LPC123

Medlem
Bokade precis en SAS-award till EWR nästa år. När sammanställningen kommer upp så får man följande bild. Kontrollerade kvittot och då är det 887 kr per person (=1774 kr) som har dragits i skatter och avgifter.

Bokade två andra awards för ca 3-4 veckor sedan och då reagerade jag inte på detta, så vet inte om felet funnits länge och att jag var ouppmärksam då eller om det är något som kommit upp på senare tid.
Visa bifogad bild 114345
Klickar man på specifikationen är ju även den i EUR.

Visa bifogad bild 114346
Är det att det står Euro eller summan du reagerar på? skit har ju alltid problem så att det står euro är nog bara att strunta i, kolla vad som är draget på ditt kort. Skatter och avgifter är det ju alltid om man bokar award och summan i sek känns okej.
 

ZZZebra

Medlem
Är det att det står Euro eller summan du reagerar på? skit har ju alltid problem så att det står euro är nog bara att strunta i, kolla vad som är draget på ditt kort. Skatter och avgifter är det ju alltid om man bokar award och summan i sek känns okej.

Ja, det är summan jag reagerar på. Och med system som inte funkar så blir det ju extra viktigt att kontrollera om det bara är skärmbilden som har fel valuta eller om det även ligger i systemet.

Kontrollerade kvittot och då är det 887 kr per person (=1774 kr) som har dragits i skatter och avgifter.

Som jag skriver så kommer kvittot med kronor och det är även vad som blir draget på kortet.

Men inte råkat ut för det förut och det är ju lite synd om någon hittar bra biljetter och dröjer med bokningen för att man får upp ett konstigt belopp när man kommer till betalningen.
 
Toppen