Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

@fasa21

Inga frågor i den andra tråden, så svarar här istället :)

SAS släpper sina bounsbiljetter vid midnatt 330dagar innan (så just nu 2021-05-18) man får ligga och bevaka! Många platser går redan bara några minuter efter midnatt ffa på en destination som Tokyo!

Själva bokningen med vouchern gör du via den vanliga bokningsdelen på SAS.se

Kan kännas tufft i början med att hemresan tex hänger löst, men med lite ombokningar löser det sig - bevis på att det går finns i den andra tråden :)

Är det midnatt lokal tid från avreseorten? Såg tillgänglighet för hemresan från Tokyo först på eftermiddagen svensk tid
 
Är väl lite olika. Från Cph till Tokyo så släpps de på natten men från Tokyo till Cph släpps de på eftermiddagen för 330 dagars släppet. O de som släpps i närtid har kommit på kvällen. Så har de i alla fall varit sista veckorna när jag följt det.
 

Jönsson

Medlem
Vet inte om jag har varit borta för länge och rört ihop det men brukar poängtabellen för SAS/Widerøe verkligen se ut så här? Tänker på poängkostnaderna.

5AEED782-DC0D-4AD5-B7C0-70A7C6B1F805.jpeg
 

Fredde18

Medlem
Du kan ”köpa” vanlig biljett för poäng och är då inte beroende av att det ska finnas awardplats kvar. Så se det som att köpa en vanlig betald men ditt betalmedel är poäng. Därför är de dyrare än vanliga award-priser, de du kanske känner igen sen tidigare. Men jag har inte heller sett den tabellen innan, så det är kanske nytt i sig.
 
Toppen