Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Doctor-X

Medlem
Saknar några enstaka poäng för att boka en T&R med SAS till USA 2021 för 2 med 2-4-1 vouchern.
Går att att boka business ut (den jag inte vill ska försvinna) och plus hem och sedan ändra till business när jag får in resterande poäng vid månadsskiftet. Eller boka utresan i business som enkelbiljett nu och sen ändra biljetten och lägga till hemresan?

Osäker på om det går att ändra bonuskategori efter bokning?
 
Saknar några enstaka poäng för att boka en T&R med SAS till USA 2021 för 2 med 2-4-1 vouchern.
Går att att boka business ut (den jag inte vill ska försvinna) och plus hem och sedan ändra till business när jag får in resterande poäng vid månadsskiftet. Eller boka utresan i business som enkelbiljett nu och sen ändra biljetten och lägga till hemresan?

Osäker på om det går att ändra bonuskategori efter bokning?
Båda alternativen går bra. Om du väljer alternativ 2 får du betala 20% extra för det segmentet. Men när du sedan bokar på en retur korrigeras det.
 

Andrew

Medlem
Jag har en 2-4-1 Star Alliance bokning med Singapore Airlines i augusti. Vad händer om SQ ställer in en av flygen, exempelvis tror jag inte de kommer flyga de 4 dagliga avgångar från LHR utan kanske bara 1 eller 2. Blir man automatiskt ombokad till en annan av avgångarna samma dag, eller måste jag ringa Tallin - och är det då boka om mig på en avgång där det finns award tillgänglighet som gäller?
SQ meddelar inställda flyg när de släpper kalenderjusteringarna p.g.a. Covid-19, som borde vara 1-2 månader innan min avgång
 

Albeldo

Medlem
Hade bokat en Eurobonus resa slutet av maj och fick nu info från SAS om att flyget är inställt. Poängen som jag bokat med har gått ut.

Har någon annan varit i samma sits? Blir man av med poängen? Känns lite surt i så fall.
 

O_M

Medlem
Båda alternativen går bra. Om du väljer alternativ 2 får du betala 20% extra för det segmentet. Men när du sedan bokar på en retur korrigeras det.

Ringde precis till SAS kundtjänst då jag bokat en enkelbiljett business och lägga till returresan. Det gick inte utan isåfall får man boka av resan och boka en ny påstod kundtjänst. Någon som lagt till en returresa på en SAS bonusenkelbiljett nyligen?
 

Bridgeman

Medlem
Jag har bokat två olika enkelresor med (award). Var inga problem. Hade en enkelresa Arn-Ewr, bokade efter några veckor returresa Ewr-Arn Detta utan problem.
 

Zniper

Medlem
Ringde precis till SAS kundtjänst då jag bokat en enkelbiljett business och lägga till returresan. Det gick inte utan isåfall får man boka av resan och boka en ny påstod kundtjänst. Någon som lagt till en returresa på en SAS bonusenkelbiljett nyligen?

Jag har bokat två olika enkelresor med (award). Var inga problem. Hade en enkelresa Arn-Ewr, bokade efter några veckor returresa Ewr-Arn Detta utan problem.

Om jag inte misstolkar era inlägg så är frågan och svaret två helt skilda saker. Om du bokar en enkelresa så är det som kundtjänst säger att du kan inte lägga till en returesa på den resan utan du får boka en enkelresa hem oxå. Vill du däremot ha en tur och returresa så får du boka av utresan och hoppas att den kommer tillbaka så du kan boka en tur och returresa
 

Canadien

Medlem
Om jag inte misstolkar era inlägg så är frågan och svaret två helt skilda saker. Om du bokar en enkelresa så är det som kundtjänst säger att du kan inte lägga till en returesa på den resan utan du får boka en enkelresa hem oxå. Vill du däremot ha en tur och returresa så får du boka av utresan och hoppas att den kommer tillbaka så du kan boka en tur och returresa

Nej det har tidigare gått utmärkt att konvertera en enkel till en t o r och då bara betala mellanskillnaden i poäng. Både på SAS och Star Alliance.

Plus andra skatter och ev. Ombokningsavgift förstås.
 
Toppen