Senaste nytt

Fråga om service ombord Lufthansa Business inom Europa, värt boka 2-for-1 i business?

Okay, sarkasmen nådde fram :D
Klumpigt uttryck av mig kanske.. Menar om det är nån som fått någon typ av indikation? Vet att det ibland sker kommunikation mellan SAS och delar av forumet där en del såna här frågor avhandlas. Men jag fattar, ingen har såklart någon aning...
Hoppas du inte tog illa upp. Var bara på skoj :) Jag hoppas det öppnar upp innan 31/3 så det blir lite lättare att boka upp sina vouchers.
 

Volatyle

Medlem
Fort ska det gå. Nu har jag bokat Kiev - men i Augusti. Egentligen hade jag velat ha resan längre fram än så för att känna mig tryggare med pandemiläget och också öka chanserna till att Lounger har öppnat upp - men å andra sidan, Kiev i Augusti är garanterat trevligare än i Oktober.

Ditresa 13:e aug via FRA, hemresa 16:e aug via ZRH, så kommer få uppleva både Swiss och LH business. Ska bli kul!

Planen är att ha denna bokad nu, så jag åtminstone har något bokat - skulle "onlinebokningen" öppna innan sista mars så kan jag ju iaf ändra fram tills vouchern går ut, om jag vill - men har en backup som ligger bokad.

Visst är det så att de 450kr som SAS tar för star allianceboknignar inte måste betalas på nytt om jag ändrar resmål/datum utan denna avgift är redan betalad även vid en ändring så att säga?

Vol
 

Canadien

Medlem
Grattis, bra val att boka upp något. Kostar bara 150:- per pers att ändra ifall det skulle dyka upp fler platser längre fram. Sålänge poängen och voucher inte förfallit förstås.
 

ZZZebra

Medlem
Grattis, bra val att boka upp något. Kostar bara 150:- per pers att ändra ifall det skulle dyka upp fler platser längre fram. Sålänge poängen och voucher inte förfallit förstås.

Poängen får inte vara förfallna men för vouchern är det ju specialregler under Corona så att man kan omboka (till samma destination) även om vouchern förfallit. Det är i vart fall så jag tolkar informationen på SAS FAQ:

FAQ: Corona EuroBonus | SAS

upload_2021-1-16_0-31-31.png
 

Volatyle

Medlem
Fångar upp den här igen... Gillar inte den utveckling jag ser just nu med nya mutationer och bakslag för en der vaccinationer ihop med att utrullning av vaccinationer går småtrögt. Frågade ni mig för en månad sedan var jag positivt inställd till att åka i Augusti, nu känner jag att min resa är lite hotad. Tror såklart inte gränser är stängda (finns väl risk, men borde ju se bättre ut då). Däremot känns det ju oerhört osäkert med t.ex lounger och kanske även till vis del restauranger på valt resmål. Samtidigt har jag ju äntligen fått till en sån härlig bokning som nu ligger i mitten på Augusti till Kiev med helt rätt rutter/tider och bolag.

En kamp mot klockan i flera dimensioner det här, dels har jag poäng som går ut i April (som måste förbrukas genom en bokning) och då min Voucher som stänger sista Mars. Ihop med en pandemi med oklar utveckling... Sällan har det varit så svårt.

Har till sista mars på mig att bestämma mig antar jag - men är lite rädd för att läget är lika "oklart" i Mars som det är nu.

Hur tänker ni andra? Fattar att ingen har någon aning men i brist på annat vill jag ändå lyfta frågan och diskutera den - terapi om något.. :)

Hälsar villrådig.
 

jerk

Medlem
Ska boka business med Lufthansa ARN-PMI. Jag åker med en partyglad Fd systembolagsanställd så spritutbudet måste vara på topp under resan annars följer han inte med. Nån som åkt el varit på lounger i Munich och Frankfurt och sett utbudet! Såg att SAS endast serverar 3 stycken drinkar ombord till resenär som också ska till Mallorca. Så jag rata dom.
 
Toppen