Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

JoNi

Medlem
Jag förklarade nog lite otydligt. Jag har 200.000 insamlat senaste 12 månaderna.

Du har nog helt rätt Filip, jag trodde att om man bokade med poäng kunde man ta vilken resa som helst. Jag visste inte det var skillnad.

*edit
Du hade rätt, nu fungerar det då man hittar de små bruna punkterna. Man tackar!
 
Last edited:

pedantic

Medlem
När man utnyttjar Fly Premium, kan man betala avgiften och skatten med annan kort än det som Fly Premium förmånen är knuten till?

Läste igenom instruktionen och villkoren där det står "Ditt Fly Premiumpris uppdateras automatiskt till Go Bonus-pris. Fortsätt boka som vanligt", vilket verkar lovande!

Har ett fint Amex SAS Premium som vi behöver handla på för att få lite fina kampanjpoäng. :D
 

JoNi

Medlem
Om jag flyger Köpenhamn - Miami med Flypremium (har över 200.000p intjänat senaste tolv månaderna), Kan jag då även köpa Business för andra personer med som ska åka eller gäller det enbart mig?

*edit såg följande Fly Premium bokar du bonusresor och njuter vid en högra biljettklass både för dig och dina medresenärer.
 

Canadien

Medlem
Om jag flyger Köpenhamn - Miami med Flypremium (har över 200.000p intjänat senaste tolv månaderna), Kan jag då även köpa Business för andra personer med som ska åka eller gäller det enbart mig?

*edit såg följande Fly Premium bokar du bonusresor och njuter vid en högra biljettklass både för dig och dina medresenärer.

Ja, du behöver inte ens resa själv, går bra att boka för bara andra, med dina Eb-poäng förstås
 

JoNi

Medlem
Kan någon hjälpa mig tänka ut bästa lösning.
3 Personer från Köpenhamn till Miami tur och retur.

Jag har en styck 2-4-1
Jag har över 200.00 poäng intjänade senaste 12 månaderna. (högsta fly premium)

Har ni en bra lösning där alla åker business?
 

Tonton

Medlem
Kan någon hjälpa mig tänka ut bästa lösning.
3 Personer från Köpenhamn till Miami tur och retur.

Jag har en styck 2-4-1
Jag har över 200.00 poäng intjänade senaste 12 månaderna. (högsta fly premium)

Har ni en bra lösning där alla åker business?

Ut: 15 mars
Hem: 25 mars

Då kan ni alla åka business för 180k poäng.


Har du mer krav kring datum etc så rekommenderar jag dig att starta en enskild tråd om det. Men i korthet - du är låst till de datum som SAS erbjuder award i Business.
 

LSH

Medlem
Kan någon hjälpa mig tänka ut bästa lösning.
3 Personer från Köpenhamn till Miami tur och retur.

Jag har en styck 2-4-1
Jag har över 200.00 poäng intjänade senaste 12 månaderna. (högsta fly premium)

Har ni en bra lösning där alla åker business?
Antingen bokar du alla med Fly premium på en bokning och betalar 180 000 poäng. Alternativt gör du två bokningar och betalar 160k + voucher. Jag hade valt det förstnämnda (förutsatt att du har poängen).
 

Canadien

Medlem
Det är stor risk att platser försvinner om man delar upp bokningen. Är ofta så att om det finns 4 platser, men man bokar 2, så nollas det så att inga finns kvar.
 

levIT8

Ny medlem
Det är stor risk att platser försvinner om man delar upp bokningen. Är ofta så att om det finns 4 platser, men man bokar 2, så nollas det så att inga finns kvar.

Jepp, det verkar dock funka om det finns minst 5 st. platser. Då kan man boka 2 st. och det finns 3 st. kvar precis som förväntat.

Någon som vet om det går att komma runt ovan nämnda problem genom att boka via telefon (kundtjänst)?
 
Last edited:
Toppen