Senaste nytt

[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

SimonXYZ

Medlem
Det löste sig. Nu är jag ombokad till SIN-HKG-ZRH-CPH i First. Man måste vara på sin vakt när man bokar om dock, jag blev snabb och enkelt satt i Business först. Detta har hänt några gånger tidigare och jag tänker på alla stackare som inte är lika intresserade av sånt här som jag är och hamnar fel utan att märka det. Nu får man bara hålla tummarna för att det går att resa överhuvudtaget de datumen. Jag är naivt optimistisk :)
 
Det löste sig. Nu är jag ombokad till SIN-HKG-ZRH-CPH i First. Man måste vara på sin vakt när man bokar om dock, jag blev snabb och enkelt satt i Business först. Detta har hänt några gånger tidigare och jag tänker på alla stackare som inte är lika intresserade av sånt här som jag är och hamnar fel utan att märka det. Nu får man bara hålla tummarna för att det går att resa överhuvudtaget de datumen. Jag är naivt optimistisk :)
Kunde du inte bett om SQ F via LHR istället ? :D
 

palmen

Moderator
Det löste sig. Nu är jag ombokad till SIN-HKG-ZRH-CPH i First. Man måste vara på sin vakt när man bokar om dock, jag blev snabb och enkelt satt i Business först. Detta har hänt några gånger tidigare och jag tänker på alla stackare som inte är lika intresserade av sånt här som jag är och hamnar fel utan att märka det. Nu får man bara hålla tummarna för att det går att resa överhuvudtaget de datumen. Jag är naivt optimistisk :)
Blev det SQ F på SIN-HKG sträckan också?
 
Är det någon som har gjort ombokningar på biljetter i denna kampanj, försökte igår utan att lyckas med en resa i Juli.
Tänkte flytta den till mars 2021 men då gäller inte kampnjpriset man får då betala mellanskillnad eller nöja sig med business.
LH uppmanade mig att vänta med ombokning så nära avresan som det går för om nu flighten skulle bli inställd gäller kampanjen igen vid flytt.
Idag gick det fint att boka om resan till mars/april 2021 med samma villkor som i kampanjen, vi skulle åkt imorgon med retur 3 augusti.
 
Last edited:

sbbn017

Medlem
Går det att se något system i när på året det kommer såna här kampanjer? Är det som SAS F&F, brukar det komma några gånger per år eller är det mer sällan?

Jag noterade att länken till PE i första inlägget fungerar fortfarande, sökte inga resor dock då jag sugen på business/first.
 

Ubbe

Medlem
Går det att se något system i när på året det kommer såna här kampanjer? Är det som SAS F&F, brukar det komma några gånger per år eller är det mer sällan?

Jag noterade att länken till PE i första inlägget fungerar fortfarande, sökte inga resor dock då jag sugen på business/first.

Jag hoppas också på någon 2 för 1 framöver.

[GALLERY=media, 67]Colombo by Ubbe posted 27 Juli 2020 kl 12:55[/GALLERY]
 
Toppen