Senaste nytt

Förslag på hotell på Mauritius med barn (prisklass 5-7k/natt i december)

Som rubricerat söker jag förslag på hotell på Mauritius med barn i December 2021, dock över jul då allt givetvis är snordyrt (det här med tillgång och efterfrågan...:mad:).

Antal nätter: 8 (+1/2)
Antal personer: 2 vuxna och 1 barn (2 år)
Budget: 5-7 000kr/natt (beroende på antal nätter helt enkelt)
Läge?: Gör inget om det ligger lite avsides - ön är ju inte större än Gotland -, brukar ändå hyra hyrbil vid resor (bra argument till frun till att få in lite poäng när vi redan äger en bil :D). Men gärna bra poolområde, rent och fräscht/modernt, schysst strand och vatten.

Såg att det ligger en tråd från 2018 startad, men den avser ju honeymoon - och då brukar rimligen budgeten vara något högre än rubricerat tänker jag. Men mod får såklart flytta detta om bedömer att det inte ska startas en ny tråd.

Har hitills bokat Hilton (som HHG), mest pga. deras kampanj "Points Unlimited" Hilton Points Unlimited, 1 Jan - 2 Maj 2021 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor (fick kundtjänst att förlänga den så den gäller även för mitt December 2021 - print screen osv. finns givetvis sparat) samt att det inte krävs förskottsbetalning. Har dock mest hört negativt om Hilton?

Det enda lediga hos Marriott är "Le Méridien Ile Maurice" - Har dessvärre inte kunnat se att någon besökt det eller någon tråd. Någon som har en recension? De kräver dessutom förskottsbetalning vilket känns osäkert i dessa tider.

Four Seasons, Shangri-la och liknande är över vår budget (mellan 13-15k/natt). Är det en "omöjlighet" att hitta något fräscht 5* hotell för vår budget eller är det kört (utöver Hilton)?

PS. Ja, jag har kikat på Hotels etc., men tar gärna input från all samlad kunskap i detta forumet istället för allehanda "recensioner" på deras egna sidor.
 

Senator

Moderator
Mina tankar runt Hilton: vi var där i september 2016 och jag tror vi betalade runt €150 per natt som jag tyckte då var prisvärt. Som Hilton Diamond fick vi schysst rum, gratis frukost, några drinkar per dag, två gånger var vi på Meet & Greet med General Manager eftersom vi bodde 11 nätter.

Poolerna bra, stranden inte lika bra om jag minns rätt. Maten ganska medioker men det finns flera alternativ på hotellet. Med barn dock tror jag det blir kanon. Sofitel samt La Pirogue promenerade vi till som alternativ eller tog taxi till några andra ställen.

Vi var "nöjda" för det vi skulle då. Jag tror att det hade varit ännu bättre nu med en kille på snart 3 år tror jag. Här kommer lite bilder:

IMG_0018.jpg


Infintiy Poolen

IMG_9995.jpg


Samma på kvällen

IMG_0022.jpg


Som man säger, stora fötter......... stora skor...

2016-09-09 12.17.38.jpg


2016-09-09 14.31.57.jpg


2016-09-11 15.04.12.jpg


Min sambo, och delvis jag börjar få dåligt minne när det gäller detaljer såsom hotell och flygplan.
 

Kimmen00

Medlem
Jag skulle utan tvekan bo igen på Suger Beach Resort.
Vi var där med familjen 2018 på påsken och det var suverän, grym pool, bra strand, gratis snorklingturer till revet utanför (mkt mkt bra), gratis trampbåtar/stand-up-paddel. Utanför revet simmade mängder av flasknosdelfiner som vi snorklade med.
Vi hade all-inclusive så i alla restaurangerna var det gratis a la carte och dricka i alla barerna. Otroligt hög servicenivå och mkt fint!

Efter halva tiden bytte vi till The Ravenala Attitude, det var bra (som ett Tui lyxhotell) men långt från Sugar Beach i mat o dryck.

Vi har ju resa bokad till Mauritius på påsken 2021 och skulle bo på Sugar Beach igen.. nu lär ju det INTE bli ngt med det pga corona.. få skjuta upp den till nästa år..

20170402_111321.jpg


20170402_160736.jpg

20170405_161753.jpg

20170405_200807.jpg


20170405_202752.jpg


20170406_083410.jpg


20170406_172405.jpg
20170406_180626.jpg
 
Last edited:
Mina tankar runt Hilton: vi var där i september 2016 och jag tror vi betalade runt €150 per natt som jag tyckte då var prisvärt. Som Hilton Diamond fick vi schysst rum, gratis frukost, några drinkar per dag, två gånger var vi på Meet & Greet med General Manager eftersom vi bodde 11 nätter.

Poolerna bra, stranden inte lika bra om jag minns rätt. Maten ganska medioker men det finns flera alternativ på hotellet. Med barn dock tror jag det blir kanon. Sofitel samt La Pirogue promenerade vi till som alternativ eller tog taxi till några andra ställen.

Vi var "nöjda" för det vi skulle då. Jag tror att det hade varit ännu bättre nu med en kille på snart 3 år tror jag. Här kommer lite bilder:

Visa bifogad bild 116088

Infintiy Poolen

Visa bifogad bild 116089

Samma på kvällen

Visa bifogad bild 116090

Som man säger, stora fötter......... stora skor...

Visa bifogad bild 116091

Visa bifogad bild 116092

Visa bifogad bild 116093

Min sambo, och delvis jag börjar få dåligt minne när det gäller detaljer såsom hotell och flygplan.

Jag skulle utan tvekan bo igen på Suger Beach Resort.
Vi var där med familjen 2018 på påsken och det var suverän, grym pool, bra strand, gratis snorklingturer till revet utanför (mkt mkt bra), gratis trampbåtar/stand-up-paddel. Utanför revet simmade mängder av flasknosdelfiner som vi snorklade med.
Vi hade all-inclusive så i alla restaurangerna var det gratis a la carte och dricka i alla barerna. Otroligt hög servicenivå och mkt fint!

Efter halva tiden bytte vi till The Ravenala Attitude, det var bra (som ett Tui lyxhotell) men långt från Sugar Beach i mat o dryck.

Vi har ju resa bokad till Mauritius på påsken 2021 och skulle bo på Sugar Beach igen.. nu lär ju det INTE bli ngt med det pga corona.. få skjuta upp den till nästa år..

Visa bifogad bild 116095

Visa bifogad bild 116096
Visa bifogad bild 116097
Visa bifogad bild 116098

Visa bifogad bild 116099

Visa bifogad bild 116100

Visa bifogad bild 116101 Visa bifogad bild 116102

Stort tack för era utförliga svar och bilder, oerhört uppskattat!

Jag har faktiskt passat på att mejla direkt till Sugar Beach Resort (eftersom det inte går att boka via deras hemsida) för prisuppgift. Dessvärre är de mer än dubbelt så dyra som Hilton (plus att jag har tillräckligt med poäng för att få 5 nätter och betala för 4 via Hilton) - cirka € 6.500 vs. €3.200 (€900 med poäng + bonusnätter).

Frågan är alltså om Sugar Beach är så pass mycket bättre?:eek: Jag sparar förvisso gärna poängen ett år till för resa till nya hotellet på Seychellerna - svårt att få ihop poäng nu utan arbetsresor - men ändå värt att ta med i kalkylen.
 

Kimmen00

Medlem
Saftigt.. Vi låg på €400 natten för all inclusive.. Så stor priskillnad mellan hotellen är mkt. Jag vet inte var Hilton ligger, Sugar Beach är ju västra sidan inte så långt från Flic en Flac. Väldigt vackert område. Jag hade nog gått på Hilton pga prisskillnad om det inte går att hitta Sugar Beach billigare..
 
Toppen