Senaste nytt

Förslag på 5-stjärniga hotell i Singapore

Jönsson

Medlem
Tack för tipset, nästa gång, i vår så tar jag Parkroyal on Pickering... Nu i höst får det bli Ritz Carlton...
Abstinensen är för stor... kostar lite mer men kvaliteten på loungen är guda-benådad plus at resten av hotellet går inte av för hackor heller...

85e04db9896d98bac101af6e6c05d342.jpg


f55916516708f46dc3a8eb4221bf9acd.jpg


8381a8616bf679e7ee531676171dea69.jpg


91a0296dc131e6835302532e232f0079.jpg


54ec46f0c530dd0ceea5bec0f41c7c6c.jpg


c0782ad82f94f1d182f72fcc2b247ed3.jpg
Hon hade en väldigt smutsig kavaj, servitrisen Joyce på den översta bilden. Speciellt baktill (spegelbilden). ;)
 

Ritz

Medlem
Mitt favorithotell i Singapore är The Fullerton, det ombyggda koloniala posthuset som ligger mittemot MBS. Det är inte alls turistigt, och inte lika stelt som Raffles. Du har gångavstånd till Chinatown och Marina Bay ligger en tunnelbanestation bort. Tunnelbanestationen Raffles Place ligger bara några minuter från hotellet. Tar du ett rum med balkong och "bay view" får du en fantastisk panoramautsikt över hela Marina Bay. Uteserveringen är mot floden där de serverar grillad Satay på kvällarna.

IMG_0918.jpg
 

toer00

Medlem
Mitt favorithotell i Singapore är The Fullerton, det ombyggda koloniala posthuset som ligger mittemot MBS. Det är inte alls turistigt, och inte lika stelt som Raffles. Du har gångavstånd till Chinatown och Marina Bay ligger en tunnelbanestation bort. Tunnelbanestationen Raffles Place ligger bara några minuter från hotellet. Tar du ett rum med balkong och "bay view" får du en fantastisk panoramautsikt över hela Marina Bay. Uteserveringen är mot floden där de serverar grillad Satay på kvällarna.

Visa bifogad bild 79029

Club Lounge?
 

niksal

Medlem
Jag bokade InterContintental med Club Lounge för november. Vet inte vad forumet tycker om det, men verkade rätt bra även prismässigt.
 

Alf

Medlem
Champange... ??

Det skall finnas enligt hotellet, i varje fall i samband med kvällsserveringen, enligt besked jag fick när jag frågade. Jag har hotellet som ett alternativ i början av november. Tror nog att jag väljer Sofitel City eftersom det är ett nytt hotell och har fått bra omdöme. Dyrare än Interkontinental men förhoppningsvis bättre. Bokade Sofitel via BC sidan ocg fick ett hyfsat pris via Expedia, där jag hade 1500 kr i bonus sedan förra resan till Karibien.
 
Toppen