Senaste nytt

Förslag hotell LAS Palmas

samet

Medlem
Snart dags att bestämma sig för om man ska åka till Gran Canaria över nyår eller inte. Om jag förstår sidan nedan rätt så krävs negativt coronatest bara om man ska bo på hotell? Eller vad menas med "turistboende"? Jag har bokat airbnb, så det borde funka. Nån som varit där nyss?

Canary Islands is saying HOLA again | You're on the Canary Islands Tourism website.

Polare som är nere nu.
Fick visa det vid incheckning till flyget och vid ankomst till hotellet.

Fastlandsspanien står det att de kontrollerar på flygplatsen.
 

Robert_E

Medlem
Snart dags att bestämma sig för om man ska åka till Gran Canaria över nyår eller inte. Om jag förstår sidan nedan rätt så krävs negativt coronatest bara om man ska bo på hotell? Eller vad menas med "turistboende"? Jag har bokat airbnb, så det borde funka. Nån som varit där nyss?

Canary Islands is saying HOLA again | You're on the Canary Islands Tourism website.


De nationella reglerna gäller före de regionala reglerna som du hänvisar till. Och det är dryga böter om man inte följer dem!
 
Efter femtioelva meddelanden fram och tillbaka med mina blivande airbnb-värdar på Gran Canaria har vi kommit fram till att airbnb räknas som "tourist accommondation" och inte som "non turist accommondation". Det har nämligen betydelse för vilket av dom två formulären man ska fylla i vid inresa. Så nu vet ni det om nån mer ska dit. Vanligt hotell är ju lite mer uppenbart en turistanläggning...
 

squeezen

Medlem
Lånar tråden, Februari 1-5 ska jag och missus squuezen till teneriffa med vetskap det kanske är kallt så vill vi gärna ha eget spabad/jacuzzi, ute på en terass, balkong eller liknande. Kanske udda krav och oerhört svårt söka på hos olika resebolag eller hotellsidor,någon med tips? Budget ca 3000:- per natt, ev lite mer
 
Lånar tråden, Februari 1-5 ska jag och missus squuezen till teneriffa med vetskap det kanske är kallt så vill vi gärna ha eget spabad/jacuzzi, ute på en terass, balkong eller liknande. Kanske udda krav och oerhört svårt söka på hos olika resebolag eller hotellsidor,någon med tips? Budget ca 3000:- per natt, ev lite mer
Kollat airbnb? Går att filtera hårt på ställen med bubbelpool.
 
Toppen