Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Jag lät en kompis bjuda in mig och vi både fick bonus som utgår som nykund, han för vävning och jag efter spend. Det är ju även det mejlet säger, att dom erbjuder mig att få nykundserbjudandet. Ibland ska man inte fråga så mycket :)

<br class="Apple-interchange-newline"><div></div>

282/5000

Har ringt till kundtjänst igen, och de försäkrade mig om att jag måste vänta 6 månader. Regler!
De sa att jag kan behålla mitt nuvarande betalkort, och mitt premiumkort som extra kort på platinum betalkort, kommer att förbli avgiftsfritt i framtiden.
Men om det du sa är sant, ska jag omedelbart säga upp mitt betalkort och fråga någon annan (eftersom jag inte kan bjuda in mig själv) att bjuda in mig, så båda kan tjäna sign up bonusen. Naturligtvis, massor av strul med PP.
 
om jag ansöker om ett Platinum kreditkort, slipper jag kortavgift för de första tre månaderna?[...]Behöver jag ansöka om PP igen?

Om man byter direkt från betalkort till kreditkort får man 3 gratis månader, men ingen sign up bonus. Enligt kundtjänst ska man behöva ansöka på nytt om PP, men i mitt fall skedde det automatiskt och jag fick nya PP-kort samma dag som nya Platinum-kortet kom, utan att jag gjorde något.
 
Om man byter direkt från betalkort till kreditkort får man 3 gratis månader, men ingen sign up bonus. Enligt kundtjänst ska man behöva ansöka på nytt om PP, men i mitt fall skedde det automatiskt och jag fick nya PP-kort samma dag som nya Platinum-kortet kom, utan att jag gjorde något.

Nytt PP kommer som sagt automatiskt för huvudkortsinnehavaren. Extrakortsinnehavare ansöker online för PP här: Priority Pass™ Ansökan
 

agehall

Medlem
Har ringt till kundtjänst igen, och de försäkrade mig om att jag måste vänta 6 månader. Regler!
Men varför frågar du om saker när du ändå inte litar på svaren utan ringer kundtjänst. Jag hoppas verkligen att du inte nämnde att andra fått signupbonus tidigare.

Kundtjänst kan givetvis inte säga något annat än vad reglerna säger och det är vad du ska förvänts dig. Men om du ägnar fem minuter åt att läsa trådar här kommer du snabbt att inse att det inte alltid fungerar enligt reglerna i praktiken.

Oavsett är det upp till dig att välja om du vill byta eller inte.
 
Toppen