Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Jonted

Medlem
Hej,

Vet inte om jag helt missat detta nu men jag kan svära på att jag såg att Amex Premium tidigare hade Concierge-service precis som på Amex Elite? I så fall har dem alltså tagit bort både det och rabatten på Menzies lounger?

Väldigt frågande till texten som dök upp under de senaste veckorna där det stod "Vi uppdaterar kortet men kortet är snart tillbaka med samma förmåner som tidigare".
 

palmen

Moderator
Hej,

Vet inte om jag helt missat detta nu men jag kan svära på att jag såg att Amex Premium tidigare hade Concierge-service precis som på Amex Elite? I så fall har dem alltså tagit bort både det och rabatten på Menzies lounger?

Väldigt frågande till texten som dök upp under de senaste veckorna där det stod "Vi uppdaterar kortet men kortet är snart tillbaka med samma förmåner som tidigare".
Sas Amex Premium har mig veterligen inte haft concierge, det har varit för elite kortet.
 

konsumtion

Medlem
Vill bara dubbelkolla ifall jag fattat rätt: räknas ex Amex premium numera som ett kreditkort och en UC check kommer att göras vid ansökan om kortet (vilket även kommer synas hos ex sin vanliga bank)? Har läst massor med diskussioner om att kredit är den stora skillnaden mot tidigare, men osäker på om kortet faktiskt även kommer att räknas som ett kreditkort eller fortsätta vara betalkort.
 
Det kommer vara ett rent kreditkort och inte ett betalkort.
Med andra ord kommer dom med allra största sannolikhet ta en kreditupplysning och den bör synas som alla kreditupplysningar gör.
 
Toppen