Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Impendill

Medlem
Jag fattar inte. Vad är skillnaden mot förut?

Handlar man inte som vanligt och får en faktura varje månad på skulden? Eller vad är skillnaden?
 

Styf747

Medlem
Skillnaden är väl att det inte gick att delbetala fakturan du fick vid slutet av varje månad, vilket kommer gå att göra nu. Dessutom verkar fakturaperioden vara annorlunda med faktura med betalning den 25e månaden efter. Nu är betaltiden ca 14 dagar.
 

Nikje

Medlem
...Dessutom verkar fakturaperioden vara annorlunda med faktura med betalning den 25e månaden efter. Nu är betaltiden ca 14 dagar.

DET är en välkommen förbättring! Varit på väg att ringa och be att få förfallodagen tidigast 25:e, hur många har inte lön då istället för 22:a...?
 

palmen

Moderator
DET är en välkommen förbättring! Varit på väg att ringa och be att få förfallodagen tidigast 25:e, hur många har inte lön då istället för 22:a...?

för min del har alltid varit mellan 03 och 07. faktureringen sker den 21 varje månad
Det är bara ringa Amex och be att få datumet ändrat till efter lön.
 
Jag skulle tro att det helt enkelt är samma upplägg som på Diners. Vill man kunna delbetala så kan man ansöka om kreditlinan. Vill man inte så kan man fortsätta använda det som ett betalkort. Mina två cent
 
Jag skulle tro att det helt enkelt är samma upplägg som på Diners. Vill man kunna delbetala så kan man ansöka om kreditlinan. Vill man inte så kan man fortsätta använda det som ett betalkort. Mina två cent
jag tror inte det tyvärr. Det står tydligt och klart att SAS korten blir kreditkort inte betalkort längre.
Men om Amex SE kan utfärda kreditkort innebär detta att Amex SE är en bank institution och dem kan snart börja sälja Amex present kort som i UK och USA t.ex. Det ser jag fram emot iaf.
 
Toppen