Senaste nytt

Executive Lounge på Radisson Scandinavia Göteborg

GOTBound

Medlem
Är loungen öppen på söndagar?
Jag funderar på en hotellnatt i hemstaden 2-3 februari för att slippa vakna när familjen går upp på morgonen när jag ligger och sover efter Super Bowl.

Perfekt att checka ut vid 12 och sen knalla till jobbet lagom till måndagens möten efter lunch ;).

EK
 

jonten

Medlem
Då var det slut på det roliga, idag vid incheckning så bad jag om loungeaccess. Nä det går inte, det kostar 300.-
Försökte förklara att jag var på högsta medlemsnivån, nä nya regler hette det.
Fick ngn svit historia men hjälpte inte heller om de nedgraderade till BC-rum.
De ggr jag skall supa till så är det värt med 300:- för dricka och tilltugg i 2 timmar, men normal övernattning så får det kvitta.
 

mha321

Medlem
Då var det slut på det roliga, idag vid incheckning så bad jag om loungeaccess. Nä det går inte, det kostar 300.-
Försökte förklara att jag var på högsta medlemsnivån, nä nya regler hette det.
Fick ngn svit historia men hjälpte inte heller om de nedgraderade till BC-rum.
De ggr jag skall supa till så är det värt med 300:- för dricka och tilltugg i 2 timmar, men normal övernattning så får det kvitta.
Vilken rumstyp hade du bokat? Man får väl hoppas att det ingår om man faktiskt bokat executive och sedan blivit uppgraderad till svit utan lounge? Men du blev kanske (precis som det brukar vara för mig) uppgraderad "förbi" lounge kategorin?
 

jonten

Medlem
Vilken rumstyp hade du bokat? Man får väl hoppas att det ingår om man faktiskt bokat executive och sedan blivit uppgraderad till svit utan lounge? Men du blev kanske (precis som det brukar vara för mig) uppgraderad "förbi" lounge kategorin?
Bokar alltid billigaste rum på avtal, tidigare har jag kunnat be om att bli uppgraderad till rum med lounge access, det har hänt att jag fått be att bli nedgraderad för att få lounge (då de uppgraderat mig innan incheckning). Aldrig varit ett problem.
Idag kostade det 300:- om jag skulle få lounge.

Om jag hade bokat ett rum (betydligt dyrare) med lounge så hade jag troligen fått det.
RRP, och hyggligt många nätter här.
 

Sir Lemon

Medlem
Försökte kolla upp executive room för att få lounge access nästa vecka för Gbg-vistelse med en polare. Någon som vet varför dessa rum inte verkar gå att boka just nu? Är loungens cocktail hour lagd på is under Covid?
 

Rickard_O

Medlem
Försökte kolla upp executive room för att få lounge access nästa vecka för Gbg-vistelse med en polare. Någon som vet varför dessa rum inte verkar gå att boka just nu? Är loungens cocktail hour lagd på is under Covid?
Jag bokade precis ett executive rum för imorgon och två nätter framåt.
Ringde och frågade om loungen var öppen och det var den med något minskat utbud enligt tjejen i repan.

Hittade en "deal" hos dom med spa för 1900/natten med executive rum och spainträde för två pers!
 

Abbs

Medlem
Försökte kolla upp executive room för att få lounge access nästa vecka för Gbg-vistelse med en polare. Någon som vet varför dessa rum inte verkar gå att boka just nu? Är loungens cocktail hour lagd på is under Covid?
Fick förklarat att loungen är stängd just nu, bodde 4 nätter där förra veckan. Orkade inte dubbelkolla att så var fallet.
 

Rickard_O

Medlem
Ser fram emot rapport!!
Lounge öppen nu kl 16:00, men serverades bara coca cola och fanta lemon, sen fanns det även 2st påsar djungelvrål som låg där och såg ledsna ut.
Får se vad cocktail hour 18-20 kan leverera, blir att ta en liten nap och sen smita ner och kika om man kan få något stärkande.

Självklart var spa't fullbokat idag när vi checkade in kl 15, var inget man sa när jag specifikt ringde och frågade om spa och lounge igår att man var tvungen att förboka pga det kunde vara färre platser.
Speciellt härligt när man förbokat med spapaket och betalt för det.
 

Sir Lemon

Medlem
Lounge öppen nu kl 16:00, men serverades bara coca cola och fanta lemon, sen fanns det även 2st påsar djungelvrål som låg där och såg ledsna ut.
Får se vad cocktail hour 18-20 kan leverera, blir att ta en liten nap och sen smita ner och kika om man kan få något stärkande.

Självklart var spa't fullbokat idag när vi checkade in kl 15, var inget man sa när jag specifikt ringde och frågade om spa och lounge igår att man var tvungen att förboka pga det kunde vara färre platser.
Speciellt härligt när man förbokat med spapaket och betalt för det.
Fy fasen, vad trist! Tack för att du rapporterar!
 
Toppen