Senaste nytt

Executive Lounge på Radisson Scandinavia Göteborg

Malu

Medlem
Hörde att man öppnat lounge för Excecutive-rummen på Radisson i Göteborg nu när renoveringen börjar bli klar. Någon som varit där och vet vad som bjuds?

Såhär står det på hotellets egen sida:

The Executive room comes with square and canal view. Designed with the corporate traveler in mind, these rooms include all Superior room amenities plus access to the Executive Lounge. Welcome to Cocktail Hour in the Lounge with free drinks and snacks, daily between 18-20.
 

mha321

Medlem
Åh fan, låter trevligt. Nämndes dock inget om det när jag var där i veckan. Men den kanske bara nästan är klar :)
 
Intressant nyhet. Jag har bott där ett par ggr sedan renoveringen i början på 2019 och inte hört något men rummen är riktigt bra och nästan allt utom dörren ut är nytt.
 

mha321

Medlem
Tog ett snack med front desk idag.

Exec lounge ingår i exec rooms, och även om man blir uppgraderad dit.

Däremot får man *inte* access till den som status gäst om man inte fått ett sådant rum.

Detta innefattar även om man blir uppgraderad *förbi* den kategorin. Tex fick jag idag från standard till junior suite. Ingen av dem innefattar lounge, därmed ingår inte lounge.

Det ska även gå att köpa till lounge access för 500kr/natt.

Edit: placeringen är en våning upp där den tillfälliga frukosten låg under ombyggnaden av restaurangen.
 

Malu

Medlem
Jag tog lite bilder när jag nu ramlade in själv i loungen till slut. I torsdags kväll (18-20) serverades några snittar, korv, skinka, ost, chips/nötter, bröd, minipajer och bra urval av dryck. Fanns gin, vodka och whisky + vin och öl, förutom läsk, vatten och juice. Lite frukt och kakor också. Väldigt få besökare, typ jag och en person till. Kanske beroende på att jag aktivt fick fråga om tillträde. Ingår endast för Executive-rum enligt uppgift. Finns på plan 1, med utsikt mot Drottningtorget (Centralstationen och Clarion Post, enligt sista bilden).

IMG_4949.jpg



IMG_4950.jpg

IMG_4951.jpg

IMG_4952.jpg
IMG_4953.jpg
 
Tog ett snack med front desk idag.

Exec lounge ingår i exec rooms, och även om man blir uppgraderad dit.

Däremot får man *inte* access till den som status gäst om man inte fått ett sådant rum.

Detta innefattar även om man blir uppgraderad *förbi* den kategorin. Tex fick jag idag från standard till junior suite. Ingen av dem innefattar lounge, därmed ingår inte lounge.

Det ska även gå att köpa till lounge access för 500kr/natt.

Edit: placeringen är en våning upp där den tillfälliga frukosten låg under ombyggnaden av restaurangen.
Verkar extremt märkligt att bättre rum som junior suite inte har lounge access..
 

pswe

Medlem
Jag tog lite bilder när jag nu ramlade in själv i loungen till slut. I torsdags kväll (18-20) serverades några snittar, korv, skinka, ost, chips/nötter, bröd, minipajer och bra urval av dryck. Fanns gin, vodka och whisky + vin och öl, förutom läsk, vatten och juice. Lite frukt och kakor också. Väldigt få besökare, typ jag och en person till. Kanske beroende på att jag aktivt fick fråga om tillträde. Ingår endast för Executive-rum enligt uppgift. Finns på plan 1, med utsikt mot Drottningtorget (Centralstationen och Clarion Post, enligt sista bilden).

Visa bifogad bild 90874


Visa bifogad bild 90875
Visa bifogad bild 90876
Visa bifogad bild 90877 Visa bifogad bild 90878

Bodde där tisdag-torsdag. Är Platinum, blev uppgraderad från billigast möjliga till junior suite, loungen nämndes aldrig och jag tänkte inte på att fråga.
 

mha321

Medlem
Bodde där tisdag-torsdag. Är Platinum, blev uppgraderad från billigast möjliga till junior suite, loungen nämndes aldrig och jag tänkte inte på att fråga.
Ingår inte inte i junior svit, bara i exec rum, så du hade inte tillgång ändå.

(jag fick samma uppgradering I tisdags för en natt - det finns betydligt fler junior sviter efter ombyggnaden tror jag..)
 

Malu

Medlem
Ja - det blir ju lite märkligt om loungen ingår i rumstypen på nivå 4, men inte på 5-10. Samtliga i tabellen nedan har ökande pris och är i denna ordning på de datum jag kollade. Junior Suite typiskt 400-500 dyrare än Executive.

Skärmklipp.JPG
 
Toppen