Senaste nytt

EuroBonus Silver, till vilken nytta?

stare

Medlem
Alltså EB silver, inte mycket för mig att ha på den statusen, om man typ veckopendlar inom SAS för att ha någon användning av den, å andra sidan kommer ju snart upp i GOLD då. Någon som utnyttjar Silver på nåt smart sätt, går det?
 

ekf

Medlem
Alltså EB silver, inte mycket för mig att ha på den statusen, om man typ veckopendlar inom SAS för att ha någon användning av den, å andra sidan kommer ju snart upp i GOLD då. Någon som utnyttjar Silver på nåt smart sätt, går det?
Det var lite bättre häromåret, men ett extra bagage och business-incheckning kan komma till pass ibland. Annars inte mycket att sträva efter.
Möjligen får man bättre chans till hjälp vid irrops än en helt statuslös, men långt ner i priolistan blir man. Jo just det, man får prio boarding med United ibland, dock ej officiellt.
 

nissefalk

Medlem
Det som är mest användbart är att man får en extra väska att check in med SAS, checking i business kön, sedan får man fast track och lounge tillgång för 1 vän eller upp till 4 familje medlemmar under julhelgen 23 Dec-12 Jan, tror att man får dessa förmåner under några veckor under sommaren.
Ditt bud på upgrades blir värt 10% extra som silver medlem.
Extra bagage är dock det som står ut som en bra förmån.
 

mha321

Medlem
Lounge under lågsäsong är väl en väldigt bra förmån på en nivå som är så lätt att nå. Och jag har flera i bekantskapskretsen med silver som anser sig spara rätt mycket pengar på extra baggage allowance. Det är nog de två största fördelarna?
 
  • Gilla
Reactions: hco
Alltså EB silver, inte mycket för mig att ha på den statusen, om man typ veckopendlar inom SAS för att ha någon användning av den, å andra sidan kommer ju snart upp i GOLD då. Någon som utnyttjar Silver på nåt smart sätt, går det?

Den fördel jag själv upplever som bäst med Silver är att man får ta med sin skidutrustning på köpet när man åker på skidsemester (extra bagage).
 

Alf

Medlem
Själv reser jag numera inte så mycket som senior men fick silver när jag skaffade Amex Elite kortet. För mej är förmånen inte värd ett dugg. Skall jag resa blir det ändå enbart i business och då får jag tillgång till lounge och bagage, vilket är det viktigaste på resan.
 

JochenS

Medlem
Alltså EB silver, inte mycket för mig att ha på den statusen, om man typ veckopendlar inom SAS för att ha någon användning av den, å andra sidan kommer ju snart upp i GOLD då. Någon som utnyttjar Silver på nåt smart sätt, går det?
På vägen till guldkortet nyttjade jag främst silverkortet vid några resor med familjen. Hade då en ettåring med oss och ett extra bagage var bra att kunna ta med. Incheckning i business kön på ARN var också smidigt mins jag.
 

mha321

Medlem
Själv reser jag numera inte så mycket som senior men fick silver när jag skaffade Amex Elite kortet. För mej är förmånen inte värd ett dugg. Skall jag resa blir det ändå enbart i business och då får jag tillgång till lounge och bagage, vilket är det viktigaste på resan.

Det gäller väl även guldkortet då eller hur? De flesta av förmånerna med guld ingår ju också I en business biljett.
 
Toppen