Senaste nytt

Eurobonus nummer vid Singapore Airlines bokning, vilket format?

Colomba

Medlem
Har nyss blivit EBD och flyger hem med SQ från AKL inom kort, på denna biljett har jag tidigare anget EBGXXXXXXXXX som bonus program, kan man egentligen skippa prefixet och bara ange sifferdelen? Behöver jag säga till SQ att uppdatera från EBG till EBD?


Vänligen,
 

Tonton

Medlem
Du är Star Alliance Gold i Singapore Airlines system, oavsett om du är EBG eller EBD. Således ingen skillnad och bara att låta det vara :)
 

palmen

Moderator
Tänk på att undvika förkortning i rubrikerna så att alla kan förstå vad tråden handlar om. Både EB och SA kan vara svårt för folk att förstå.
SA är dessutom inte en förkortning för Singapore Airlines utan South African Airways (om det är IATA förkortningen man avser).
Har av denna anledning ändrat rubriken.

//Moderator
 

JohnR

Medlem
Kanske inte är relevant, men jag hade en bokning med United en gång där jag var EBG när jag bokade och EBD när jag flög.
Jag fick inte mina förmåner (fast track och väska, och boarding group 1) vid incheckning.

Efter att jag gått till United Loungen och de uppdaterat mitt Eurobonus nummer till EBD så blev det rätt (verifierades med att jag fick rätt boarding grupp)

Så jag tror att systemet inte hittade min status eftersom jag blivit EBD.

Slutsats; Se till att rätt nummer ligger inne, senast vid checkin.
 

Colomba

Medlem
Tänk på att undvika förkortning i rubrikerna så att alla kan förstå vad tråden handlar om. Både EB och SA kan vara svårt för folk att förstå.
SA är dessutom inte en förkortning för Singapore Airlines utan South African Airways (om det är IATA förkortningen man avser).
Har av denna anledning ändrat rubriken.

//Moderator

Försökte skapa en så kort rubrik som möjligt, menade Star Alliance bokningar i allmänhet men förstår vad du menar, just detta fallet rörde dock SQ.
 

palmen

Moderator
Försökte skapa en så kort rubrik som möjligt, menade Star Alliance bokningar i allmänhet men förstår vad du menar, just detta fallet rörde dock SQ.
Hellre en längre informativ rubrik än en kort som blir svår att tolka. Hur lång en rubrik kan vara finns det någon begränsning på, men är bra många tecken innan man slår i taket.
 

Senator

Moderator
Hellre en längre informativ rubrik än en kort som blir svår att tolka. Hur lång en rubrik kan vara finns det någon begränsning på, men är bra många tecken innan man slår i taket.

Problemet är också när förkortningar används som inte är vedertagna. Detta är ett perfekt exempel. Trådskaparen använde "SA". Vi tolkade det som Singapore Airlines (SQ) men trådskaparen menade Star Alliance.

Låt oss undvika "TLAs" i rubriker:
Three Letter Acronyms or Two Letter Acronyms :p
 
Toppen