Senaste nytt

Ett handbagage i SAS Plus samt vägning och mätning

Agö

Medlem
Om man alltid följer detta så är det helt klart bra (även om det skulle kunna drabba mig), problemet blir ju om man gör detta 10% av gångerna och låter det släppas igenom alla andra gånger.
Indeed. En annan aspekt är ju att Plusprodukten förringas ännu mer. Men fine, det viktiga är att man slipper förseningar för att det tar 40 minuter att boarda en vanlig A320.
 

Travler

Medlem
Hur kan du tycka att det är en förbättring?

Reser man i plus kommer man på först (för det mesta om man vill) och då är det inga problem med plats för bagage. Att kunna ta 2 handbagage ombord kan vara en stor fördel med plus om det gör att man slipper checka in bagage (med allt strul och tid det tar).

Jag hade gärna sätt att man istället hade investerat i större overhead bins som klippet nedan, (det går iförsig inte att installera i alla plan men om merparten hade haft dem så skulle det göra mycket)
 

Agö

Medlem
Hur kan du tycka att det är en förbättring?

Reser man i plus kommer man på först (för det mesta om man vill) och då är det inga problem med plats för bagage. Att kunna ta 2 handbagage ombord kan vara en stor fördel med plus om det gör att man slipper checka in bagage (med allt strul och tid det tar).

Jag hade gärna sätt att man istället hade investerat i större overhead bins som klippet nedan, (det går iförsig inte att installera i alla plan men om merparten hade haft dem så skulle det göra mycket)
Du kanske inte har noterat att det tar lång tid för SAS att boarda avgångar. Detta är direkt hänförligt till antal (och för stora) handbagage. På avgångar mellan t ex Köpenhamn och Stockholm är det regelmässigt > halva planet som har prioboarding, då ger prioboarding absolut inget extra. Extra illa är det förstås nu under vintern med dunjackor osv.

Jag föredrar helt enkelt att flygplanet flyger enligt tidtabell. Inte svårare än så.
 

Travler

Medlem
Du kanske inte har noterat att det tar lång tid för SAS att boarda avgångar. Detta är direkt hänförligt till antal (och för stora) handbagage. På avgångar mellan t ex Köpenhamn och Stockholm är det regelmässigt > halva planet som har prioboarding, då ger prioboarding absolut inget extra. Extra illa är det förstås nu under vintern med dunjackor osv.

Jag föredrar helt enkelt att flygplanet flyger enligt tidtabell. Inte svårare än så.

Börjar dem bara boarding i tid så brukar dem också kunna komma iväg på utsatt tid.
Ser hellre att boarding tar 5min längre tid och att man kan ta med sitt bagage ombord än att man behöver komma minst 15-20 min tidigare för att checka in och sedan stå och vänta vid bagagebandet (vilket kan ta upp till 45min om man har otur, trots priobagage). Min uppfattning är att det oftare är så Tycker problemet är att 5min efter boarding skulle ha börjat så anländer planet och folk går av. Då är det kört!
 
Toppen