Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

A380

Medlem
Vad är era erfarenheter av att flyga med Ethiopian? Vad sticker ut? Vad skiljer dom från andra?
Erfarenhet från en tur och retur business till Seychellerna 2018. Jag har egentligen bara gott att säga. Frugan lite skeptisk till maten som serverades. Men det är en högst subjektiv åsikt. Jag gillade maten.
Kommer resa med Ethiopian igen när tillfälle ges!
 
Har åkt i C till Addis och så vidare till Maputo,
Åkte Dreamliner till Addis. Var väldigt bra service. Men 2-2-2. Maten var bra, jag gillar den inhemska. Maken var inte lika nyfiken på den inhemska men nöjd med den andra maten.
Till Maputo var vi väldigt nöjda med servicen också med ordentligt med servering. där var det för övrigt 2-2 i C.
 

Mr Basic

Medlem
Vad är era erfarenheter av att flyga med Ethiopian? Vad sticker ut? Vad skiljer dom från andra?
Har flugit 2 sträckor med Ethiopian i business.
Dagflight CPT-ADD. Hårdvaran (B767) var under all kritik, nåväl motorer och vingar höll ihop, gott så. Både stol och IFE var ur funktion. Mjukvaran var mkt bra (kanske för att de skämdes över allt som var trasigt?) med trevlig service och mat/dryck höll god kvalitet.
Nattflight ADD-VIE-ARN. Den värdelösa mellanlandningen är nu borta mellan ADD och ARN. Hårdvaran (B788) var ny och fräsch och allt fungerade. :eek::p Sov relativt bra i stolen. Mjukvaran ngt sämre. Jag bad om att få frukost mellan VIE och ARN (för att kunna sova så nära som möjligt inpå landning i VIE) men se det gick absolut inte. :mad: Bra kvalitet på mat/dryck även här.
Vet ej om deras B767 fortfarande är i trafik? :rolleyes: Båda kärrorna hade 2-2-2 vilket passar mig bra då vi oftast är två som reser.
Hade ToR Seychellerna bokat med Ethiopian i höstas men den resan ställdes in pga Covid-19. :(
 

djmanosv

Medlem
Flugit under Jul till Zanzibar. Ingen bra mat i jämförelse med 2019 Seychelles. Saknas menu att välja mat och drick, saknas frukost. Business produkt är sämre än pre-covid tiderna. Under mina 4 tur och retur flygningar ( nästan 35 timmar totalt) erbjöd mig nästan samma mat och exakt samma efterrätt.
 
Tycker de erbjuder en väldigt bra ombordservice medans markservicen kan vara något bättre, tyvärr mest på grund av att det är lite djungelns lag på flygplatsen i Addis och verkligen INGEN bryr sig :oops:

Samtidigt med den nya utbyggnaden av flygplatsen i Addis har nya lounger öppnat och allt är superfräscht om man jämför med tidigare utrymmen för några år sedan.

Inflight experience för ca 2 veckor sedan
 

Tonton

Medlem
Tycker de erbjuder en väldigt bra ombordservice medans markservicen kan vara något bättre, tyvärr mest på grund av att det är lite djungelns lag på flygplatsen i Addis och verkligen INGEN bryr sig :oops:

Samtidigt med den nya utbyggnaden av flygplatsen i Addis har nya lounger öppnat och allt är superfräscht om man jämför med tidigare utrymmen för några år sedan.

Inflight experience för ca 2 veckor sedan
Om du läser två inlägg upp så ser du att jag länkade till din tråd om det ;)
 
Toppen