Senaste nytt

Errorfare Zürich-Sao Paolo TAP

Bryant

Medlem
De har varit några sådan under BC 10 år

Den mest utnyttjade var OSLO till vissa destinationer i USA med BA i Business som såldes till billiga ekonomipriser en medlem bokade 10 biljetter och åkte på samtliga, själv kom jag åt 3 stycken för totalt ca 15,000 SEK, just när jag skulle betala den fjärde resan åkte jag ur systemet.
Detta misstag låg uppe flera timmar och alla som hade bokat fick åka på sina biljetter. Kallades här på BC för Oslo Rean.

LH hade något liknade misstag till USA man hade matchat Deltas ekonomipriser men lagt in dem som Business gick att boka från Stockholm, jag bokade till Atlanta och fick på den resan möjlighet att se Coca-Cola musett i just Atlanta, detta misstag var uppe ca 1 timme

Air France hade ett misstag från minns inte om det var Iran eller Irak F biljett jorden runt för ca 5 000 SEK biljetten kunde endast köpas i Iran eller om det var Irak, när det var Monks träffar i Stockholm var det när att en medlem skulle åka och köpa biljetter till oss, han är fortfarande aktiv på BC, valutan hade ändrat i landet och det hade Air France missat.

Alitalia hade ett misstag, du kunde åka mellan två inrikes destinationer i Italien via Tokyo något på BC skriv at hen hade åkt Rom till Milano via Tokyo, denna "kampanj" stoppades fort, minns att några på BC som bokade dessa biljetter hade svårt att få tillbaka pengarna.

Det var väl någon här på BC som hittade något felprisade biljetter för ett par år sedan, mitt minne sviker mig vem och vilket bolag. ( nu börja rjag bli nervös närminnet sviker!)
Även SAS hade vid något tillfälle fel på sina poängbokningar, ät vill jag minnas att man fick åka fast de var fel satta

Boka error fares till USA är nästan 100% att du får åka, det finns tydligen någon domstols utslag att det skal vara OK, ha inte hört att någon som inte har fått komma med, däremot är det riskabelt med andra destinationer
Sträckan var Milano - Tokyo - Rom - Bari för ca 650:-.

Det var ett billigt sätt att ta sig till Tokyo :).
 

M@GNÜS

Medlem
Jag har åkt många error fares genom åren. Den enda som inte blivit ”honored” är den med ”Alitalia” som var Florens till Düsseldorf open jaw. FLR-CDG-SIN (Alitalia och Air France) och sen SYD-TYO-DUS (ANA). Den låg ute under väldigt lång tid så tror galet många bokade, fick tillbaka pengarna via resebyrån den var bokad hos, men tog lite tid.

Exempel på error fares jag åkt är:

AMS-DOH-TYO t&r med Qatar business, blev AMS-LHR-DOH-TYO på utresan pga ändring i tidtabellen (ca 5000kr)

KUL-BKK t&r Ethiopian business (ca 800kr) vaskade returresan då den inte behövdes.

OSL-ARN-ADD-CPT-ADD-OSL med Ethiopian business (ca 5000kr)

DUS-LIS-PDL t&r med KLM & Azores Airlines, båda business (ca 1500kr)

LHR-MEX-HAV t&r med Aeromexico business (ca 5500kr)

MIA-ARN t&r i SAS Plus (ca 3000kr)

OSL-LIS-JFK t&r TAP Portugal business (ca 4000kr)

CAI-DOH-BKK t&r Qatar First Class. Var nog tekniskt sett ingen error fare. Men Egypten devalverade valutan och First Class var på kampanj så 16000kr blev till 8000kr. Under resans gång sa Egypten upp diplomatiska förbindelser med Qatar så hemresan blev lite meckig och det krävdes många och långa samtal till kundtjänst. Först ville de boka om mig på andra bolag i business vilket jag inte gillade då jag ville flyga First Class på deras A380 även på hemresan. Lyckades efter många om och men få dem att strunta i Egypten och boka in mig så hemresan blev BKK-DOH-ARN. Det jag lärde mig var att man ska ringa Qatars US-nummer, de var väldigt mycket mer medgörliga.

Två resor blev dessvärre inställda pga pandemin i våras men helt säker på att de blivit av om inte covid dykt upp.
BLQ-HEL-CAN t&r med Finnair mars/april 2020 (ca 5000kr)
OSL-ARN-PEK-BKK-PEK-CPH-OSL med Air China juni 2020 (ca 5500kr)
 

bnr

Medlem
Air France hade ett misstag från minns inte om det var Iran eller Irak F biljett jorden runt för ca 5 000 SEK biljetten kunde endast köpas i Iran eller om det var Irak, när det var Monks träffar i Stockholm var det när att en medlem skulle åka och köpa biljetter till oss, han är fortfarande aktiv på BC, valutan hade ändrat i landet och det hade Air France missat.
Hojta till om det händer igen så åker jag och köper biljetter åt alla. :D
 

M@GNÜS

Medlem
Får hoppas USA och Irland är öppet nästa år och att TAP finns kvar. Bokade SFO-LIS-DUB t&r jan/feb 2022. Gick loss på 3975kr direkt på TAP’s hemsida.

Bör bli runt 27000 Eurobonus om det funkar att åka.

Nu får jag slösa en 2-4-1 så jag kommer dit och hem oxå.

Fanns för 2100kr fram till September, men kändes som att det kanske inte funkar att åka då.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Doctor-X

Medlem
Får hoppas USA och Irland är öppet nästa år och att TAP finns kvar. Bokade SFO-LIS-DUB t&r jan/feb 2022. Gick loss på 3975kr direkt på TAP’s hemsida.

Bör bli runt 27000 Eurobonus om det funkar att åka.

Nu får jag slösa en 2-4-1 så jag kommer dit och hem oxå.

Fanns för 2100kr fram till September, men kändes som att det kanske inte funkar att åka då.

Vilken bokningsklass pratar vi om här? Blev sugen själv :) Eller är detta error fare?
 

M@GNÜS

Medlem
Vilken bokningsklass pratar vi om här? Blev sugen själv :) Eller är detta error fare?

Det är rätt uppenbart en error fare. Du kan inte köpa business biljetter från SFO till Europa för mellan 2-4k.

Bokningsklassen är J.

Jag bokade tidigt i morse, tror inte det går att hitta de priserna längre.
 
Toppen