Senaste nytt

Era restaurangtips - Linköping med barn

DrGold

Medlem
Hej! Som rubriken lyder - vart kan man gå på restaurang i Linköping, två vuxna och två barn som är 11 resp 10 år? Vi ska dit imorgon och letar efter ett ställe där både vi vuxna kan få lite gott att välja bland, men där även barnen kan hitta nåt passande. De är inte petiga så det behövs inte barnmeny typ pannkakor/köttbullar, men det ska helst gå att välja nåt som inte är alltför avancerat.
 

Knyhlen

Medlem
Hej,
1854 är inget tokigt ställe om barn också ska med. Har varit där både med och utan barn. Absolut ingen stjärnkrog men maten är bra och någorlunda vettigt urval av dryck. Har även uppfattat det som populärt hos Linköpingsborna själva då de det varit bra med folk de gånger jag varit där. Innan Corona vill säga.

mvh
Kristoffer
 

Tonton

Medlem
Hej! Som rubriken lyder - vart kan man gå på restaurang i Linköping, två vuxna och två barn som är 11 resp 10 år? Vi ska dit imorgon och letar efter ett ställe där både vi vuxna kan få lite gott att välja bland, men där även barnen kan hitta nåt passande. De är inte petiga så det behövs inte barnmeny typ pannkakor/köttbullar, men det ska helst gå att välja nåt som inte är alltför avancerat.
Är det lunch eller middag?

@Knyhlen rekommendation är bra - men (pre-covid) brukar det bli lite halvstökigt (läs: festande) på kvällarna. Onsdagar i dessa tider bör det fungera alldeles fint!
 

jerixon

Medlem
Cok Najs gillar jag inte alls. Men det beror ju lite på vilken typ av mat man föredrar.
Vill du få Eurobonus poäng är ju Pappa Grappa ett bra ställe då de ger mkt extrapoäng per krona spenderad =)
Jag gillar deras mat och går gärna dit.
 

DrGold

Medlem
Tack för tipsen! Har kollat på flera av alternativen ni nämner. 1854 verkar nice. Pappa grappa har jag testat i Norrköping och det var riktigt gott. Blir dock inte klok på deras koncept i Linköping. De har en källarmeny där ungarna säkert kan hitta nåt de gillar. Men kan vi vuxna inte välja från vanliga menyn då?
 

marbe166

Medlem
De Klomp är vida omtalat, de har iaf bra utbud av öl, men jag förstår att det kanske inte är huvudargumentet en sån kväll.
 

DrGold

Medlem
De Klomp är vida omtalat, de har iaf bra utbud av öl, men jag förstår att det kanske inte är huvudargumentet en sån kväll.

De Klomp hade säkert funkat, ungarna får väl dricka lättöl! :D Allvarligt talat, trevligt ställe och mycket goda drycker. Men nu landar vi på Pappa Grappa. Ringde och kollade och det skulle tydligen gå att blanda mellan de olika menyerna när det var barn inblandade.
 

Linmet

Medlem
Hade kört på 1854 om ni är i city med tanke på ni är familj. Bra mat. Lite italienskinspirirerad. Bra prissatt.

Slänger in en joker att om ni har bil är Bestia ute i Vallastaden riktigt bra för sina "Stenugnsbakade" pizzor av den lite fluffigare karaktären. Inte den normala pizza-upplevelsen. (förövrigt kan vara ganska intressant se denna stadsdel som var sveriges bomässa 2017))
 
Toppen