Senaste nytt

En miljon MR välkomstbonus för Platinum fram tills 28/2-2022

GOTBound

Medlem
Jag lade märke till följande i T&C som kan var intressant samt bra att tänka på utifall scenariot är ny kund som tänker signa upp för mer än en ANEX produkt i närtid:

Ansök senast 28/2 2022 och få 1 000 000 Amex-poäng som motsvarar 4 000 kr om du väljer att kreditera din faktura eller betala med poäng i anslutna Safekeybutiker. Erbjudandet gäller endast nya kortmedlemmar och under förutsättning att du handlar för minst 60 000 kr t.o.m den 30/9 2022. Poängen överförs senast November 2022. Observera att ditt Platinum Card måste vara aktivt när bonusen ska delas ut, samt att du inte kan ta del av andra nykunds-erbjudanden på andra American Express-kort under samma tidsperiod.
 

intuition

Medlem
Jag uppgraderade mitt Gold till Platinum före jul då de hade ”uppgraderingserbjudande 1.000.000 poäng”. Spend tror jag är 35’ före sista mars.
Jepp, men OP (och jag) vill byta Elite mot plat. Ingen bonus för det, varken tidigare eller nu.

Förmånen som erbjuds nu är "Nu i metall" för bytet... Det ser inte heller ut som att gold-plat ger bonus den här gången.

Detta är ju inte en uppgraderingskampanj, det är nykundskampanj.
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Jepp, men OP (och jag) vill byta Elite mot plat. Ingen bonus för det, varken tidigare eller nu.

Förmånen som erbjuds nu är "Nu i metall" för bytet... Det ser inte heller ut som att gold-plat ger bonus den här gången.

Detta är ju inte en uppgraderingskampanj, det är nykundskampanj.
Nykund lär ni väl inte anses vara med SAS-Amex?
 

Axxo

Medlem
Blev Amex platinum medlem för några dagarna sedan, fick inte ta del av denna bonus :(
Fick den andra istället, 100 000 poäng när jag spenderat 45 000 kr

när kom denna ut ?
 

henrik l

Medlem
Jag uppgraderade mitt Gold till Platinum före jul då de hade ”uppgraderingserbjudande 1.000.000 poäng”. Spend tror jag är 35’ före sista mars.

Gjorde samma, men var det 35' spend? Uppgraderade till Gold före/under eller strax efter sommaren. Man fick 300 000 poäng om man spenderade 35-36' på tre månader. Sedan har jag för mig att jag läste något kryptiskt om att om man uppgraderade till Platinum skulle de 300 000 poängen räknas av. Men, men, 700 000 är ju också bra.

Däremot är jag lite sur på deras förmån Lounge on the go för tåg. Jag har plockat ut den på Espresso house i Göteborg vid tre tillfällen, vid det fjärde tittade någon i regelboken och påstod att slutdestination var sträckans slutdestination. Villkoren kan tolkas som att det är en slutdestination på sträckan. Kollade dock upp med Amex och förmånen gäller enbart om det är Stockholm, Göteborg, eller Malmö som är slutdestinationer, lite surt.
 

jonten

Medlem
Däremot är jag lite sur på deras förmån Lounge on the go för tåg. Jag har plockat ut den på Espresso house i Göteborg vid tre tillfällen, vid det fjärde tittade någon i regelboken och påstod att slutdestination var sträckans slutdestination. Villkoren kan tolkas som att det är en slutdestination på sträckan. Kollade dock upp med Amex och förmånen gäller enbart om det är Stockholm, Göteborg, eller Malmö som är slutdestinationer, lite surt.
Ofta liknande priser om du istället bokar till de städerna. Sen går det ju alltid att boka en poängresa som är avbokningsbar fram till avgång.... Så är man bara uppfinningsrik så kan man åka vart som helst och utnyttja förmånen.
 
Toppen