Senaste nytt

En miljon MR välkomstbonus för Platinum fram tills 28/2-2022

bvs

Medlem
Ansök senast 28/2 2022 och få 1 000 000 Amex-poäng som motsvarar 4 000 kr om du väljer att kreditera din faktura eller betala med poäng i anslutna Safekeybutiker. Erbjudandet gäller endast nya kortmedlemmar och under förutsättning att du handlar för minst 60 000 kr t.o.m den 30/9 2022. Poängen överförs senast November 2022. Observera att ditt Platinum Card måste vara aktivt när bonusen ska delas ut, samt att du inte kan ta del av andra nykunds-erbjudanden på andra American Express-kort under samma tidsperiod.

Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | Amex Sverige

Som jag förstår det kan man inte kombinera det med att bli värvad utan det verkar bara gälla egen nyansökning. Men jag kan också ha helt fel :)

Ett urval av vad 1 miljon MR kan växlas till
125000 Hilton Honors
100000 Bonvoy
200000 Radisson Rewards
62500 EB
90900 Qmiles (förs över i nivåer av 550 så 999900 MR)
90900 Avios (förs över i nivåer av 550 så 999900 MR)
90000 Finnair plus (Maximalt 990000 poäng får överföras per år.)
 
Last edited:

samet

Medlem
Lååång spend period, så inga snabba poäng.

Ja, Amex lär sig även de... nu är kraven så skapade att de får minst 9 månaders avgifter, alltså 4950kr. Samt att de nu inte skiljer på "olika" Amexprodukter... sötebrödsdagarna för BC:s överuttnyttjanda är således slut.


Erbjudandet gäller endast nya kortmedlemmar och under förutsättning att du handlar för minst 60 000 kr t.o.m den 30/9 2022. Poängen överförs senast November 2022. Observera att ditt Platinum Card måste vara aktivt när bonusen ska delas ut, samt att du inte kan ta del av andra nykunds-erbjudanden på andra American Express-kort under samma tidsperiod.
 
Ja, Amex lär sig även de... nu är kraven så skapade att de får minst 9 månaders avgifter, alltså 4950kr. Samt att de nu inte skiljer på "olika" Amexprodukter... sötebrödsdagarna för BC:s överuttnyttjanda är således slut.


Erbjudandet gäller endast nya kortmedlemmar och under förutsättning att du handlar för minst 60 000 kr t.o.m den 30/9 2022. Poängen överförs senast November 2022. Observera att ditt Platinum Card måste vara aktivt när bonusen ska delas ut, samt att du inte kan ta del av andra nykunds-erbjudanden på andra American Express-kort under samma tidsperiod.
Att poängen överförs senast november kan iofs tolkas som att de överförs tidigare om man klarar spendkravet tidigt.
 

jonten

Medlem
Ja, Amex lär sig även de... nu är kraven så skapade att de får minst 9 månaders avgifter, alltså 4950kr.
Poängen man får är ju värt 4000:- så det är ju ett hyggligt pris.

Följdfråga, om man bet en flygresa framöver med annat Amex, tecknar Platinum och hyr bil med Platinum på den resan. Gäller hyrbilsförsäkring då?
 

intuition

Medlem
Att poängen överförs senast november kan iofs tolkas som att de överförs tidigare om man klarar spendkravet tidigt.
Det skulle det kunna betyda, men jag tror inte det. Jag tog ett elit kort i höstas, nådde spend snabbt och fick bonusen betald mycket nära det sk senaste datumet.
De väntar ut spend, period och att betalning kommer in.
 
Toppen