Senaste nytt

EBD medlemmars uppgifter tvingas fram med vite

Kimmen00

Medlem
Det är inte svårt alls men utan belägg för mitt påstående så skulle jag säga att det är högst ovanligt. Det är nog försvinnande få Diamond som rest ihop alltsammans i egenskap av privatperson. Det krävs 4-5 st t.o.r. i C till Asien eller någon ytterligare om vi pratar till USA, alternativt minst ett 15-tal kortare resor i Europa per år för att nå Diamond.

Visst kan man kombinera ett Amex Elite och ett MC Premium för att komma enklare/billigare undan men hur många procent av befolkningen gör detta i kombination med tre privata resor i C till Asien eller ett tiotal resor med Plus inom Europa varje år? Att det kanske är förhållandevis vanligt här på BC avspeglar inte direkt resten av konungariket.. :)

3 t/r i sas plus (dyrare formen av plus dvs flex eller pro eller va fasiken det heter nu för tiden) till IAD ger. ~20000 p om man är EBG, lägg till ett elite och ett MC Premium så är man hemma..
 

MrRob

Medlem
3 t/r i sas plus (dyrare formen av plus dvs flex eller pro eller va fasiken det heter nu för tiden) till IAD ger. ~20000 p om man är EBG, lägg till ett elite och ett MC Premium så är man hemma..

Om ditt inlägg är menat att förtydliga första mening i mitt inlägg lyckades du ganska bra :)
 
Hur skall de hantera om du bara använder poäng till uppgraderingar i tjänst?
Business är ju förmån tycker kollegorna när de flyger i ekonomi och jag i C. :)
 
En annan sak som ger mig mer bryderi är alla lyxhotell jag bor på i tjänsten (då jag inte använder poäng privat).
Avundsjukan är stor his icke resande kollegor när de får höra hur man bor.
I min värld är det också en förmån.
 

bachelor

Medlem
Om det är företaget som "tjänat" poängen som du spenderar på uppgradering kan det inte bli fråga om skatt för din del. Hur det drabbar företaget vet jag dock inte. Om det är tydligt att du tjänat poängen kan det möjligen bli en annan tolkning, men de allra flesta av oss har väl spendpoäng både från privata och företagsutgifter.
 
Man kan använda sitt kreditkort för köp av dyra vitvaror, datorer, semesterresor och annat som man köper privat och kostar pengar. Det ger också en hel del.

Bonuspoäng på tjänsteresor är väl nånting man alltid kan registrera i efterhand, så sker intjäningen obemärkt?
 

bachelor

Medlem
Bonuspoäng på tjänsteresor är väl nånting man alltid kan registrera i efterhand, så sker intjäningen obemärkt?
Då borde det funka att plocka ut lönen den 5:e istället för 25:e så kanske man kan slippa skatt där med ;).

Som sagt tidigare spelar inte sånt nån roll utan om detta blir skarpt kommer du behöva redovisa vart poängen för dina bonusresor kommer.
 

Alf

Medlem
Hur skall de hantera om du bara använder poäng till uppgraderingar i tjänst?
Business är ju förmån tycker kollegorna när de flyger i ekonomi och jag i C. :)

Du kommer inte att få något problem med detta från SKV. Om dina kolleger är avundsjuka är det deras problem. Kollegorna har ju samma möjlighet. När jag använde mina poäng i tjänsten beställde jag naturligtvis business, inga problem från något håll trots statlig arbetsgivare.
 
Toppen