Senaste nytt

Dyrare på Arlanda Express

Magino

Medlem
Arlanda Expressen höjer priset från och med slutet av juni med 20kr till 260kr. Tur att man som student kan åka för halva priset, börjar bli löjligt dyrt nu.
 

jth

Medlem
brukar utnyttja helgerbjudandena med 2 för 280 kr (om de inte höjer där också nu), det är det klart värt. Men inte 260 kr enkel resa.. (om inte arbetsgivaren betalar då) :)
 

Concorde

Founding Member
260 kronor, det ska jämföras med Heathrow Express som kostade 17 pund (180 SEK) senast jag åkte från LHR...
Tar taxi istället. Är man två går det jämnt ut.
 

Roger J

Medlem
Arlanda Express priser är verkligen helt fel. Hela upplägget med specialkonsortiet är "hål i huvudet" hur man än vrider och vänder på det. En produkt av den extrema lågkonjunkturen på 90-talet antagligen? Det borde kosta lika mycket som att åka till Uppsala tycker jag.
Tänk dessutom om SJ kunde vända alla sina X2000 söderifrån vid Arlanda? Skulle ju vara super för alla som bor i städer söder om Stockholm och som ska ut o resa. Nu är alla kreativa lösningar låsta om jag förstått villkoren rätt.
 

Gnopps

Medlem
Verkligen dyrt, men så länge det finns budgetalternativ (läs buss) så är det acceptabelt. I sig gillar jag att åka med Arlanda express, men aldrig med pengar ur egen ficka.
 
Toppen