Senaste nytt

Dubbla poäng på hotell (hotels.com) - boka innan 30/8, 2018

I dagens mejl från SAS informeras det om följande:

Komplettera din resa med ett riktigt skönt boende. Boka ditt hotell senast 30 augusti så tjänar du dubbla Extrapoäng på hotellvistelsen. Erbjudandet gäller 350 000 hotell i 200 länder.

upload_2018-8-21_12-36-39.png


Länken går till SAS - erbjudanden och rabatter på hotellbokning. Mer än hundratusentals hotell över hela världen

Vid en snabbsökning hittar jag enbart deals med 1 poäng per 5 kr spenderas (normalvärdet). Jag hittar inte heller någon info om vilka hotell som är inkluderade i kampanjen. Kan någon annan hitta villkor?
 
Tycker ofta att SAS-sida är dyrare än att gå in på hotels och boka direkt. Bokar man via hotels kan man ju även köra refunder och samla bonusnätter samtidigt så totalt sett har det ofta blivit dyra EB-poäng om man skulle boka via SAS. I alla fall för de fall jag tittat på så det kan givetvis variera. Med dubbla poäng kan det kanske löna sig...
Bäst var ju när det gick att gå till hotels via shoppingportalen så att man kunde samla bonusnätter och få EB-poäng men det var väl bara en tillfällig sak som försvann snabbt. Lyckades dock trycka in en bokning under den tiden.
 

Osten

Medlem
Tycker ofta att SAS-sida är dyrare än att gå in på hotels och boka direkt. Bokar man via hotels kan man ju även köra refunder och samla bonusnätter samtidigt så totalt sett har det ofta blivit dyra EB-poäng om man skulle boka via SAS. I alla fall för de fall jag tittat på så det kan givetvis variera. Med dubbla poäng kan det kanske löna sig...
Bäst var ju när det gick att gå till hotels via shoppingportalen så att man kunde samla bonusnätter och få EB-poäng men det var väl bara en tillfällig sak som försvann snabbt. Lyckades dock trycka in en bokning under den tiden.
Instämmer med att det brukar kännas dyrare via SAS-sidan.
För att samla några extra EuroBonus-poäng när jag bokar hotell via Hotels.com, brukar jag gå via Coop.se (Hotels.com)Då samlar jag Coop-poäng som sedan växlas till Eurobonus-poäng, samt samlar fortfarande bonusnätter i Hotels.com´s egna program.
 
Toppen