Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 11-13 och 18-20 December 2020

hco

Medlem
Så har det väl i princip varit sedan ncc började köra kampanjer på sitt kort?

Det torde vara helt medvetet. SEB kort är ju inte intresserade av att betala för att du ska flytta din spend mellan deras olika kort, utan att du ska flytta in den från tredjeparts kort..

Jag kanske inte har tänkt på det så mycket men vårens SAS-promohelg krockade inte med NCC vad jag minns. I somras var det väl krock dock, ja.

Jag undrar om det på sikt kommer skapa en del problem. Alltså om deras system och policies slår bakut om man har *all* sin spend på just dessa dagar.

Eller kanske ännu mer på andra änden - det andra ordet får systematiskt refunds på hela beloppet var 90e dag ungefär.. Blir ju svårt att inte panta på permanent negativt saldo där....

Ja, har funderat på det också. Det torde inte vara hållbart i längden. En anledning att inte gå helt bananas med GBIT.

Never go full retard...
 

JKS

Medlem
Jag kanske inte har tänkt på det så mycket men vårens SAS-promohelg krockade inte med NCC vad jag minns. I somras var det väl krock dock, ja.



Ja, har funderat på det också. Det torde inte vara hållbart i längden. En anledning att inte gå helt bananas med GBIT.

Never go full retard...

Någon som stött på problem med GBIT o SEB-korten? Har använt NCC (GBIT) mot SAS-kortet på tidigare kampanjer.
 

mha321

Medlem
Någon som stött på problem med GBIT o SEB-korten? Har använt NCC (GBIT) mot SAS-kortet på tidigare kampanjer.
Jag har gått mitt sas eb mastercard blockat av *mastercard* en gång pga Gbit. Alltså inte av seb kort. Deras kundtjänst fick eskalerara två gånger innan de hittade någon som kunde klura ut vad som hänt... Deras system uppfattade inte direkt vad mastercard hade gjort och jag ringde såklart direkt eftersom det var kampanj period.. Det låstes upp efter ca 4 timmar.

Lärdom? Det kan hända. Och är man ute på stan (som jag var) på Gbit dagen så bör man definitivt ha ett til alternativ med sig om det händer...
 

hco

Medlem
Någon som stött på problem med GBIT o SEB-korten? Har använt NCC (GBIT) mot SAS-kortet på tidigare kampanjer.

Jag har kört GBIT mellan SEB SAS och SEB NCC också under tidigare kampanjer. Inga problem. Men börjar fundera på om det egentligen vore bättre att inte köra SEB<-->SEB.

Dumt att utmana ödet.

Denna period är jag all-in NCC ändå troligtvis. Förutom om det blir nån SAS-biljett.... men i framtiden kommer jag nog försöka köra mot ett annat kort (som inte ger poäng/cashback).
 
  • Gilla
Reactions: JKS
Toppen