Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 11-13 och 18-20 December 2020

Det största hotet mot Amex-spenden är inte längre var det kortet tas emot, det är kombinationen av 90 dagars GBIT och dessa frekvent förekommande dubbelpoänghelger hos Mastercard...

Inte för att jag klagar. Mer spänning i optimeringen :)
Precis, nu kan man ju nästan få in all spend på dubbelkampanjer med hjälp av Curve
 

mha321

Medlem
Promo-krock mellan SAS EB och NCC :eek:
Så har det väl i princip varit sedan ncc började köra kampanjer på sitt kort?

Det torde vara helt medvetet. SEB kort är ju inte intresserade av att betala för att du ska flytta din spend mellan deras olika kort, utan att du ska flytta in den från tredjeparts kort..
 

mha321

Medlem
Precis, nu kan man ju nästan få in all spend på dubbelkampanjer med hjälp av Curve
Jag undrar om det på sikt kommer skapa en del problem. Alltså om deras system och policies slår bakut om man har *all* sin spend på just dessa dagar.

Eller kanske ännu mer på andra änden - det andra ordet får systematiskt refunds på hela beloppet var 90e dag ungefär.. Blir ju svårt att inte panta på permanent negativt saldo där....
 
  • Gilla
Reactions: hco
Jag undrar om det på sikt kommer skapa en del problem. Alltså om deras system och policies slår bakut om man har *all* sin spend på just dessa dagar.

Eller kanske ännu mer på andra änden - det andra ordet får systematiskt refunds på hela beloppet var 90e dag ungefär.. Blir ju svårt att inte panta på permanent negativt saldo där....

Precis, tror inte det sättet är ett bra sätt om man säger så. Tror det kan trigga lite varningar. Nu behöver man en del spend på sina Amex med för vouchers så det kommer göra att det blir en mer normal o vettig fördelning för min del i alla fall. Har redan varit skeptisk när man flyttar mycket o körde annans utgivarens platinumkort bakom. Nog bättre om man kan köra Revolut eller nått för att inte hamna på negativa saldon. Dock kräver de en hyffsat stor pengapott inne på Revolut beroende på hur mycket som ska optimeras.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Doctor-X

Medlem
Festligt! :cool:
Kampanjer på både NCC MC och SAS MC. Håller sig USD här nere på 8,6 blir det nog inköp av några Hiltonpoäng när de kör dubbelt nu med för att ladda upp inför något kul hösten 2021.
Kör nog upplägget valfritt MC -> Revolut -> Hilton för att slippa valutapåslag och växlingsavgifter.
 

mha321

Medlem
Precis, tror inte det sättet är ett bra sätt om man säger så. Tror det kan trigga lite varningar. Nu behöver man en del spend på sina Amex med för vouchers så det kommer göra att det blir en mer normal o vettig fördelning för min del i alla fall. Har redan varit skeptisk när man flyttar mycket o körde annans utgivarens platinumkort bakom. Nog bättre om man kan köra Revolut eller nått för att inte hamna på negativa saldon. Dock kräver de en hyffsat stor pengapott inne på Revolut beroende på hur mycket som ska optimeras.
Och dessutom vill man ju "tanka" revolut precis under de här perioderna så länge man får göra det :)
 
Toppen