Senaste nytt

Dubbla poäng med Flying Blue ( AirFrance/KLM)

Berglund

Medlem
Det här börjar ju likna något! Mycket bra pris för Air France fina 777 kabin. Sedan var det ju bara det där lilla abret om avrådan mot resor och att vi inte är välkomna i USA, så en eventuell resa måste ske direkt från Europa. Med tanke på att man kan uppnå väldigt många XP poäng bara genom att flyga inom Europa (igen i business) tycker nog ändå den äventyrligaste delen av mig att det känns som ett säkrare och bättre alternativ. Ponera att man skulle skada sig/bli sjuk och behöver göra claim hos sitt försäkringsbolag:
Du: Jo, alltså jag har lite sjukhusräkningar här.
Försäkringsbolaget: Jasså, var då ifrån?
Du: Mexico!
Försäkringsbolaget: Vad gjorde du där då?
Du: Jo, alltså, det var ju så här, att KLM hade ett bra erbjudande så jag var bara ute för att samla poäng och mileage runna litegrand...

Jag kan mycket väl tänka mig att köpa några resor inom Europa, för att fylla på med XP för några år framöver. Mina andra fina långresor ser ju inte ut att kunna genomföras. Den första nu i början av augusti kommer ju absolut inte att hända, då behöver ju det bortfallet av XP ersättas med något annat!
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Ska vi ta en go Europatur @Berglund
Jag har svårt att se att jag får med frugan på något roligt :p
Satt och kika på mexiko bara för att äta mat en 2 nätter eller liknande men får väll se om det blir av :D
 

Skogi

Medlem
Oj, oj oj!!!

Det vore ju helt vansinnigt om man genom detta erbjudande skulle kunna nå 900 XP men få dubbelt upp och då nå 1800 XP vilket i sig kvalificerar för att bli Flying Blue Ultimate! Det är AirFrance motsvarighet till Lufthansas HON.

En annan variant är ju att det krävs 300 XP per år för att behålla Platinumnivån. Om man flyger in 1500 XP med detta erbjudande men får dubbelt, då har man i princip ett lifetime Platinumkort hos AirFrance/KLM eftersom tio år i rad av platinumkvalificering ger Platinum for life!

Platinum for life kan man nu då alltså nå på 25 t/r resor i business inom Europa med byte i Paris/Amsterdam både ut och hem, så att man får minst fyra flygningar per t/r. En billig sådan businessbiljett som bokas minst 21 dagar före avfärd kostar ungefär 4000 kr. Orkar man bara åka 25 resor mellan nu och nyår så kan man alltså, för lite drygt 100 000 kr flyga ihop ett lifetimekort! @Skogi var är du??? :)

You had me at "Det vore ju helt vansinningt...". Om jag hade haft 100 000 kr liggandes i madrassen så hade jag åkt igår, annars får man väl starta en fundraiser eller något :p
 

Osten

Medlem
Hej
Har faktiskt lyckats flyga in en del poäng under tiden som dubbla-poäng varit applicerbart. Som jag förstår det så gör Flying Blue denna "kampanj" med anledning av Covid-19 är det någon som vet om detta även händer med regelbundna mellanrum eller om det är första och enda gången?
 

jerixon

Medlem
Första och enda gången sedan 2009 varje fall när jag blev medlem.

Hej
Har faktiskt lyckats flyga in en del poäng under tiden som dubbla-poäng varit applicerbart. Som jag förstår det så gör Flying Blue denna "kampanj" med anledning av Covid-19 är det någon som vet om detta även händer med regelbundna mellanrum eller om det är första och enda gången?
 

Senator

Moderator
Ja mina två Air France Business t/r till CDG har gett ganska mycket.120 XP och typ 22.500 miles. Tur jag fick flörtat mig till Platinumstatus innan resorna så det blev en snabb resa mot återkvalificering. 6 segment till innan nyår och det borde vara klart, så var det bara frågan om man ens vill resa då? :eek:
 
Toppen