Senaste nytt

Dubbla poäng 3-5 juli 2020 med SAS Mastercard

majoren

Medlem
Jag har en hyfsad hög kredit på mitt kort men brukar slå i taket ändå. I dessa fall brukar jag bara betala in så min kredit fylls på. Idag så kom ”medges ej” upp när jag skulle handla vilket var lite surt. Ringde in och frågade vad problemet var. Tydligen har dom satt in en spärr på hur mycket man kan omsätta på sitt kort. Tidigare har jag kunnat omsätta iaf dubbla krediten varje månad utan problem. Personen jag pratade med sa att egentligen är det kreditgränsen som är maxtaket per månad men att det är lite flexibelt.

ville bara ge en heads up om det är så att någon annan brukar göra så här och räknat med att kunna plocka ut en massa bonus nu vid kampanjen.

Råkat ut för precis detta tre gånger med andra kreditkort, senaste gången för en kort tid sedan. Varning för att maxa överdrivet, dvs göra väldigt stora fyllnadsinbetalningar för att handla långt, långt mer än kreditgränsen. Detta särskilt om du normalt har relativt stora inköp på på kortet som plötsligt mångdubblas en enda månad. Algoritmen ser dig! Då spärras kortet, banken ringer upp och du riskerar att det ställs frågor om penningtvätt och ekonomisk brottslighet, dvs var kommer pengarna ifrån och är debiteringen på kortet rimlig sett till din inkomst. Intyg från arbetsgivaren med uppgift om aktuell inkomst krävs in! Sedan följer frågorna om det i allt väsentligt är företagsutlägg. Svara då undvikande! Väldigt stora klart företagsrelaterade inköp ses inte med blida ögon då SAS Mastercard främst är avsett för privat konsumtion. Lär av andras erfarenheter: Maxa inte överdrivet!
 

Kimmen00

Medlem
Fortsätter checklistan:

✅ Planera storhandling av mat
✅ Lägg in alla räkningar för betalning via Billhop/Betalo så att pengarna dras på fredag
✅ Tanka bilen full, både på fredag och söndag
✅ Ladda kontantkort, reskassor etc

Vid någon tidigare kampanj passade jag på att köpa guld. Lite hardcore men har visat sig vara en ypperlig investering, och gav en j-a massa poäng :)

Glöm inte att köpa presentkort på ICA, upp till 2000 sek per ica-presentkort. Köper ett gäng varje gång så blir det till att använda dessa vid storhandlingarna på ICA..
 

Thornado

Medlem
✅ Tanka bilen full, både på fredag och söndag

Det där är väl onödigt, under förutsättning att man inte har planerat så bra att det är så lite bränsle i tanken att man faktiskt kommer använda mer än så under helgen. Annars så räcker det ju att man tankar på söndag kväll, totala volymen man kan tanka blir ju ändå densamma.
 

M.K

Medlem
Glöm inte heller att vänta till tidigast 01:00 i natt med köp. Jag gjorde bort mig med detta i går då jag handlade på Amex, två köp för 10k runt 00:30.

Enligt Amex var deras klocka av någon underlig anledning 23:30 30 juni och omöjlig att ändra.

Det fick bli en retur på det större köpet och nytt köp direkt efter idag, men gick såklart inte att göra på mina 40k+40k RR points då den kampanjen är över.

Så kom ihåg tiden och ha lite marginal. ;)
 
Last edited:
Glöm inte att köpa presentkort på ICA, upp till 2000 sek per ica-presentkort. Köper ett gäng varje gång så blir det till att använda dessa vid storhandlingarna på ICA..

Det där är väl onödigt, under förutsättning att man inte har planerat så bra att det är så lite bränsle i tanken att man faktiskt kommer använda mer än så under helgen. Annars så räcker det ju att man tankar på söndag kväll, totala volymen man kan tanka blir ju ändå densamma.
Man kan väll lika gärna köpa presentkort på c-k eller okq8 så slipper man tanka just i helgen
 

DrGold

Medlem
Det där är väl onödigt, under förutsättning att man inte har planerat så bra att det är så lite bränsle i tanken att man faktiskt kommer använda mer än så under helgen. Annars så räcker det ju att man tankar på söndag kväll, totala volymen man kan tanka blir ju ändå densamma.

Planerar inte alla så bra till dessa kampanjer? :D

Man kan väll lika gärna köpa presentkort på c-k eller okq8 så slipper man tanka just i helgen

Såklart. Har förresten även Preem presentkort, och går det i så fall att använda dessa så att tankning med presentkort ger extrapoäng till Eurobonus?

Man kan också som sagt köpa guld, som man sen säljer när man behöver tanka. Möjligheterna är oändliga!

Själv har jag en tendens att slarva bort presentkort så det går bort för min del. Guldet brukar jag dock hålla reda på! ;) Poängen är väl att man bör passa på att "öka lagersaldot" med de varor som är relevanta för ens egen livssituation, när det ändå ger extra poäng.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

chazzie

Medlem
Det där är väl onödigt, under förutsättning att man inte har planerat så bra att det är så lite bränsle i tanken att man faktiskt kommer använda mer än så under helgen. Annars så räcker det ju att man tankar på söndag kväll, totala volymen man kan tanka blir ju ändå densamma.

Jeepdunk? :D

Inga direkta storinköp planerade, men har sparat lite såsom just tankning, veckans matinköp mm. till nu i helgen, tyvärr går nästa veckas hotellvistelse via agent, annars hade det suttit perfekt att boka och betala nu :)
 
Toppen