Senaste nytt

Dubai (DXB) - Emirates Busines hotel

Webguide

Medlem
Flyger med Emirates till Bali i December och det ingår hotell på DXB under mellandlandningn där, är det någon som bott på deras flygplatshotell och har lite info om det?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

rvarttinen

Medlem
Jo, vi gjorde det i våras (ja, februari) - visade sig vara riktigt smidigt. Dessutom ingår det transport till och från flygplatserna, inklusive till och från övernattningshotellet i Dubai. Det hotell vi blev tilldelade ligger nära flygplatsen; Al Bustan Rotana. Det andra som Emirates brukar använda för detta är Le Meridien som ligger granne med Al Bustana.

Om jag kommer ihåg rätt så behöver du ange att du vill nyttja denna förmån (gissar att er anslutning i Dubai är mer än 6 h och mindre än 24h). Det finns en del av bokningen på Emirates hemsida där du klickar i att du vill ha övernattningen på hotell i Dubai.
 

Webguide

Medlem
Tack, tack, men jag förstår det som att hotellet ifråga ligger i Terminal 3, vi skall hämta en voucher vid incheckningen på ARN.
Ja, anslutningen är 10 timmar.
 

rvarttinen

Medlem
Tack, tack, men jag förstår det som att hotellet ifråga ligger i Terminal 3, vi skall hämta en voucher vid incheckningen på ARN.
Ja, anslutningen är 10 timmar.
Ok...!?... i Terminal 3? Stod i vår bokning, efter iklickning, att vi hade hotellövernattning. Väl på plats så gick vi och fick en voucher vid disken bredvid de där man blir tilldelad bil för transport ... dock, vi blev upplysta vid incheckning (på MLE i vårt fall) om hotell och att hämta vouchern vid den speciella disken på DXB.
 

Pixel

Medlem
Senast vi hade detta så var det Millenium hotell för ekonomi samt Le Meridien för business.
Det ingick mat och det var en buffé som håller öppet fram till 00:30. Fungerade smidigt med transport och stora rum på Millenium.
Vi hade detta på hemvägen från Zanzibar och då var det viktigt att vi fick vouchern på flygplatsen i Dar Es Salaam som var flygplatsen innan Dubai.
 
Toppen