Senaste nytt

Doha, Qatar. Var ska man bo?

Cremant

Medlem
Bumpar tråden: är det någon som bott W Doha? Ser bra ut, men undrar lite över läget, om det spelar någon roll? Läser att Über fungerar bra i Doha (precis som i dubai).

Bodde där i 5 nätter för något år sedan.

Stora rum, bra service, flera bra restauranger inom hotellet, bra gym, bra pool samt en lounge som var super.

Vi var väldigt lite utanför hotellet då det upplevdes som lite krångligt att ta sig någonstans.

Det fanns absolut inget att klaga på. Anlände på morgonen och fick checka in. Blev erbjuden att gå till loungen direkt för frukost och sedan till poolen redan vid 9-tiden.

Efter ett lite misstag med vårt rum så fick vi en stor middag valfri kväll, (dock fick vi betala för alkohol).
 

travellerrr

Medlem
Kan rekommendera City Centre Rotana Doha. Gigantiska rum, bra poolområde, bra och stort gym och ett stort köpcentrum som man kommer åt via hotellet. Centralt.
 

Linmet

Medlem
Bumpar tråden. Doha planerat Kristihimmelsfärd om det går.

Letar 5-stjärngt med club-room gärna högt upp med bra utsikt...

Intercontinental the city verkar vara ett rimligt alternativ. Fler förslag?
 
Vi bodde på Marrriott Marquis med Qatar Stopover Program. Bra lounge med utsikt (dricker, mat, osv). De har high tea i eftermiddagen och vi åt middag på loungen också.
 

Gus

Medlem
Hej, här kommer bild från poolen på Radisson Blue där jag är nu. Är nästan själv men beror väl på värmen. Det är dyrare än Dubai. Über fungerar ypperligt.

Visa bifogad bild 97296 Visa bifogad bild 97295

Kan bara instämma att Radisson Blu Doha är ett bra hotell. Föredrar det framför DoubleTree by Hilton Hotel Doha.

Har bara varit där på affärsresor och tyvärr inte hunnit besöka någon strand. Senaste gången var under ramadan men det var inget problem att köpa mat ute på restauranger dagtid - bara man åt den hemma.

Skulle säga att Doha är trevligare som stad än Dubai. Det är inget problem att (vad jag som man har upplevt) gå runt med shorts och t-shirt på gatan i varken Dubai.Största problemet är väl värmen :) Alkohol kan du vara något knepigare i Qatar.

Någon av er som hade tillgång till loungen? Vi är en familj på fyra personer och ett lounge-rum verkar kosta ca 500 kr mer per natt. Angående lounge står det att förutom frukost så ingår "afternoon and evening snacks, and two special beverages between 5 and 7 pm at the Executive Lounge." Tänkte höra om någon vet om det är som en lättare middag eller bara snacks? Att det bara verkar vara två dricka som ingår kan jag tycka är lite skönt. Ibland när jag är i en lounge och det är fri dricka kan jag ha en tendens att "maxa" bara för att hinna med så mycket som möjligt och då blir det inte lika gott.
 

Sir Lemon

Medlem
Ibland när jag är i en lounge och det är fri dricka kan jag ha en tendens att "maxa" bara för att hinna med så mycket som möjligt och då blir det inte lika gott.

Sån är jag också! Klokt tänkt!
Minns hur jag var när jag som rätt mkt yngre upptäckte Diners och glad i hågen maxade ”Dinersloungen” på CPH när jag flög Jönköping-CPH-Sönderborg inför månadslångt jobb på somrarna i norra Tyskland. ;) Min tyske polare fick alltid veta hur mkt jag lyckats sänka när han plockade upp mig på den lilla, mysiga landsortsflygplatsen i Sönderborg….
 

lillemannen

Medlem
Tänkte ta 2-3 dagar i Doha Qatar ensam, innan jag flyger vidare nu i juli. Någon som har varit där under 2023?
Tips mottages och var man bör bo, där jag kan få en kall en. :)
Innehar HHD & Accor Diamond men är inte tvunget att vara dessa hotell kedjor.
Det blir med Qatar/Finnair så bryr mig inte om själva flygplatsen, där har jag redan varit så många gånger.
 

Doctor-X

Medlem
Tänkte ta 2-3 dagar i Doha Qatar ensam, innan jag flyger vidare nu i juli. Någon som har varit där under 2023?
Tips mottages och var man bör bo, där jag kan få en kall en. :)
Innehar HHD & Accor Diamond men är inte tvunget att vara dessa hotell kedjor.
Det blir med Qatar/Finnair så bryr mig inte om själva flygplatsen, där har jag redan varit så många gånger.

Jag bodde på Hilton Doha november 2021 (obs fortf vissa covid-regler, så kan nog ha ändrats lite). är HHD.
Fördelar:
- Egen strand som var mycket trevlig
- Gott om plats vid pool och strand (kan vara en covid-effekt
- Bra mat och dryck i loungen (lite daterad till utseendet men trevlig personal som var på tårna och kom snabbt med mer mat och dryck om de såg att man hade tomt) - man kan absolut äta sig mätt där!
- Bra restauranger som låg på hotellområdet
- Uppgraderad till junior svit?
- Snygg och trevlig lobby
- Fick sen utcheckning till kl 17-18?

Nackdelar:
- Gammaldags rum och något slitet.
- Rätt medioker frukost (kan ha varit Covideffekt)
- Området kring hotellet erbjuder ingen shopping eller restauranger (utanför själva hotellet) inom gångavstånd.
 
Toppen