Senaste nytt

Ditt reseår 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

chazzie

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 14
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 29489
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Singapore Airlines, Austrian Airlines, Air New Zealand, Thai Airways
  4. Nya flygplatser besökta under året? : SYD, ZQN, AKL, BNE, SIN, FCO, VIE
  5. Nya flygbolag testade under året? : Singapore Airlines, Austrian Airlines, Air New Zealand, Thai Airways
  6. Nya besökta länder? : Nya Zeeland
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20
  8. Bästa hotellvistelse? : Knaust Sundsvall
  9. Sämsta hotellvistelse? : The Wakaty Hotel, Nelson, NZ
  10. Bästa reseminnet? : Nya Zeeland, bucketlist-destination av rang för mig!
  11. Sämsta reseminnet? : Försenat sista flyg hem från Arlanda efter 40 timmar hemresa från Auckland.
  12. Största överraskningen? : Singapore Airlines Business Class, klart bättre än andra jag testat!
  13. Annat "första gången" under året? : Första korsande av ekvatorn, första A350-flighterna.
  14. Mål för 2020? : På något sätt få ihop poäng och bokning av en episk Sydamerikaresa.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Nya Zeeland-resan, poängintjäningen är helt tack vare detta fantastiska forum!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Air New Zealand Business Lounge, Auckland
  3. Sämsta loungen: SAS Arlanda T4 (igen! :D)
 

Abbs

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 32 - 10 Economy, 5 Premium Economy, 8 Business, 4 First
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 68,863 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, LH, TK, BR, SQ, LO, NH, TG, DY
  4. Nya flygplatser besökta under året? : TPE, KIX, ITM, HND, FRU, TSE, IST, IAD, PEK
  5. Nya flygbolag testade under året? : SQ, BR, TK
  6. Nya besökta länder? : Kazakhstan, Kyrgyzstan, Taiwan, Kina, Japan(ordentligt)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 49 nätter på Hilton, totalt 57
  8. Bästa hotellvistelse? : Hilton Taipei Sinban
  9. Sämsta hotellvistelse? : Conrad Singapore har gått ned sig
  10. Bästa reseminnet? : Allt!
  11. Sämsta reseminnet? : Influensa i Bishkek
  12. Största överraskningen? : Taiwan! Vilket land och mat!
  13. Annat "första gången" under året? : SQ First, LH First.
  14. Mål för 2020? : SQ First, långresa till Japan. Färre flyg. Återkvalificera HHD.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Fortsatt vara mentalt skadad.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Stockholmsträffar är alltid trevliga
  2. Bästa loungen: Jag gillar ANA Suites på HND.
  3. Sämsta loungen: Private Room är dötrist och överreklamerat.
 

nissefalk

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 40 (4 First, 18 business, 9 Plus, 9 Ekonomi)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 78,697 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Swiss, Lufthansa, LATAM, Vietnam Airlines, Cathay, Finnair, Cathay Dragon
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Vilnius VNO, Santiago SCL, Rio de Janeiro RIO, Buenos Aires EZE, Sao Paulo, GRU
  5. Nya flygbolag testade under året? : Vietnam Airlines, Cathay Dragon
  6. Nya besökta länder? : Litauen, US Virgin Islands, Puerto Rico, Bahamas, Brasilien, Argentina, Chile
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 40
  8. Bästa hotellvistelse? : Intercontinental Osaka
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ingen egentligen
  10. Bästa reseminnet? : Sydamerika, första gången på den kontinenten, åker gärna tillbaka till Buenos Aires
  11. Sämsta reseminnet? : Sofistikerad skimming på mitt SAS Mastercard i Chile, men det löste sig till sist
  12. Största överraskningen? : Vilnius, riktigt trevlig stad för en weekend
  13. Annat "första gången" under året? : Första gången i Sydamerika, Cathay Pacific First som var riktigt trevligt
  14. Mål för 2020? : Flyga mindre inte pga flygskam med det blev lite mycket i år
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : First med Swiss och Lufthansa till Sydamerika, hade nog missat 2 för 1 dealen utan BC
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: De många reserapporterna
  2. Bästa loungen: American Airlines Flagship T4 Los Angeles, LAX
  3. Sämsta loungen: SAS Inrikes i Stockholm
Screen Shot 2019-12-03 at 08.21.34.png
 
Last edited:

ante888

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 25 st (3 i Business, 4 i Premium economy, resten i ekonomi)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 55 355
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Singapore Airlines, Emirates, LOT, Ryanair, Lufthansa, EVA Air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LAX (Los Angeles), AKL (Auckland), CHC (Christchurch), KBP (Kiev), POZ (Poznan), BUD (Budapest), LED (St. Petersburg), PEK (Peking), AGP (Malaga), HAN (Hanoi)
  5. Nya flygbolag testade under året? : LOT
  6. Nya besökta länder? : Nya Zeeland, Ungern, Ryssland, Mongoliet, Vietnam
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 40-talet
  8. Bästa hotellvistelse? : Holiday Inn Express Dongzhimen i Peking. De uppmärksammade min rumskompis födelsedag och skickade upp tårta och frukt på rummet med en hälsning.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Mini-hotel Solotel i Moskva. En ombyggd lägenhet med usel standard. Man får dock vad man betalar för.
  10. Bästa reseminnet? : Övernattning i en Yurta på Mongoliska stäppen
  11. Sämsta reseminnet? : Var i Christchurch under skjutningarna i våras, hemskt att se nedstämdheten hos folk på så nära håll.
  12. Största överraskningen? : Hur trevligt och mysigt Moskva kan vara.
  13. Annat "första gången" under året? : Första gången jag åkte tåg i tre dagar i sträck.
  14. Mål för 2020? : Behålla EBG till så låg kostnad som möjligt, besöka Afrika.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Alla lounger jag kunnat njuta av trots billigaste ekonomibiljetterna, tack vare EBG.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla reserapporter som man blir inspirerad av.
  2. Bästa loungen: Tycker att Air New Zealand-loungen i Sydney håller bra nivå. Star alliance-loungen i LAX var också bra.
  3. Sämsta loungen: Inte dålig, men loungen på POZ var nog årets minst spännande. Dock bra i relation till flygplatsens storlek osv.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

MTheC

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 59 (2 First, 20 Business, 12 Premium Eco/Plus, 25 Eco)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 92 623
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air France, Austrian, Bangkok Airways, BA, Eva Air, Finnair, Jetstar Australia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Qantas, SAS, Singapore, TAP, Thai, United, Virgin Australia, Vueling
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Taipei Airport
  5. Nya flygbolag testade under året? : Eva Air, Jetstar Australia, Virgin Australia
  6. Nya besökta länder? : Taiwan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 70+
  8. Bästa hotellvistelse? : Sofitel Berlin, uppgraderade till fantastisk svit.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Comfort Hotel Børsparken, otroligt sunkigt hotell.
  10. Bästa reseminnet? : Besök på Long Island, överraskande bra vinområde.
  11. Sämsta reseminnet? : TAPs usla hantering av förseningen.
  12. Största överraskningen? : Fantastiska specialkaffeutbudet i Taiwan
  13. Annat "första gången" under året? : Lifetime Gold med SAS
  14. Mål för 2020? : Testa ANA First Class
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Hade inte bokat Swiss First till fantastiskt pris
Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Champagnetråden
  2. Bästa loungen: LH First Class MUC
  3. Sämsta loungen: BRA Lounge Bromma
2019 travel.gif
 

Jesper O

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 22
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 18 303
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air France, Brussels Airlines, KLM, Lufthansa, Qantas, SAS, Singapore Airlines, Swiss, Wideroe
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Canberra (CBR), Strasbourg (SXB)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Wideroe
  6. Nya besökta länder? : Luxemburg, Singapore, Vatikanstaten
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 35 st
  8. Bästa hotellvistelse? : The Hotel Windsor (Melbourne, Australien)
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ibis Styles Luxembourg Centre (Luxemburg)
  10. Bästa reseminnet? : Berninabanan (järnvägslinje mellan Schweiz och Italien)
  11. Sämsta reseminnet? : Inget särskilt som utmärker sig
  12. Största överraskningen? : Hur löjligt många turister det är i Rom! (Ja, jag var själv en av dom...)
  13. Annat "första gången" under året? : Första året med ett EBG, kan konstatera att det inte tillförde jättemycket för min del med det resmönster jag har. Men kul att ha haft!
  14. Mål för 2020? : Besöka antingen Ukraina eller Vitryssland
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Har bokat min första bonusresa efter att de senaste åren kunnat samla Eurobonus-poäng i betydligt högre takt än tidigare
 
  1. Hur många flygningar har du gjort?: 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: 35 974
  3. Vilka flygbolag har du flugit?: SAS, Lufthansa, Swiss, Air China, Thai, Philippine Airlines, Air Asia Zest.
  4. Nya flygplatser besökta under året?: DVO (Davao)
  5. Nya flygbolag testade under året?: Air Asia
  6. Nya besökta länder?: 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?: 41
  8. Bästa hotellvistelse?: Sofitel Sukhumvit, Bangkok (En gammal favorit)
  9. Sämsta hotellvistelse?: --
  10. Bästa reseminnet?: Inget nytt exotiskt under året. Bangkok är alltid en favorit.
  11. Sämsta reseminnet?: Magsjuka sista dagen i Bangkok och 14 dagar hemma efter resan.
  12. Största överraskningen?: Att jag inte varit i USA en enda gång, märkligt.
  13. Annat "första gången" under året?: Lyckats boka en mistake fare. Kommer förmodligen att vaska en Amex 2-41 vid årsskiftet.
  14. Mål för 2020?: Behålla SAS Diamond. Resa, och turista mer, i Europa.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019?:

Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Barcelonaresan samt alla inspirerande reseberättelser.
  2. Bästa loungen: Ingen speciell men kul att se den nyrenoverade loungen i Barcelona. Mest tid spenderad är utan tvekan Senatorloungerna i Frankfurt. Där känner jag mig hemma.
  3. Sämsta loungen: Air Chinas kontraktslounge i Manila är ingen höjdare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen